2017.06.22. 09:22
A városiadásról és a népességnövekedésről is szó esett az idei KAKTUSZ-on
A tudomány iránt elkötelezett hallgatók gyűltek össze a Kaposvári Egyetem Közgazdaságtudományi Szemináriumán (KAKTUSZ). Az ország minden egyeteméről, sőt a határon túlról is érkeztek kutatók a rendezvényre.
Még a csíkszeredai Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetemről is érkeztek kutatók a a Kaposvári Egyetem Közgazdaságtudományi Szemináriumára (KAKTUSZ). A szemináriumon a marketing és az agrárgazdasági tudományok témaköre került a fókuszba. A kutatók körbejárták az ingermarketing témáját, vagyis az érzékszervek befolyásolásával miként lehet hatni a fogyasztói döntésekre. Terítékre került a rövid ellátási lánc is, amelynek lényege: minél rövidebb úton, közvetlenül jusson a termék a fogyasztóhoz. A csoportmunka során a felgyorsuló városiasodás, a növekvő víz- és energiafelhasználás, valamint a rohamos népességnövekedés lehetséges hatásait is vizsgálták.
– Ezek olyan globális problémák, amelyekre egy helyi szeminárium nem adhat megoldást – mondta el kérdésünkre Csuvár Ádám, a KAKTUSZ egyik főszervezője. – A szeminárium azonban arra jó, hogy a problémákat feltárjuk, s az elkötelezett hallgatók inspirációt kaphatnak TDK vagy doktori dolgozatukhoz.