2020.04.22. 12:30
Szuper, hogy itt a Facebook Gaming – de kinek készült?
Már magyarul is elérhető a Facebook legújabb alkalmazása: első pillantásra (a másodikra sem) tudni, hogy kinek is szánta a közösségi óriásvállalat?
Forrás: Shutterstock
Az Android okostelefonokra innen, az iPhone-okra pedig hamarosan letölthető applikáció ugyanis a hardcore játékosoknak és a szurkolóknak egyaránt kevés lehet.
Nem ez az első próbálkozása a közösségi oldalnak, hogy nagyot markoljon a 120 milliárd dolláros játékiparból. A hirdetésekkel és fizetési lehetőségekkel alaposan teletűzdelt Facebook Gaming a bevételek növelése mellett újabb alkalmat kínál a cégnek, hogy frissítse elöregedő felhasználói táborát.
Debütálását eredetileg csak júniusra tervezték, de a mostani kényszerű bezártság idején sokkal nagyobb eséllyel érik el a végtelenül unatkozó játékosok tömegeit,
ezért dobta előbb piacra a Facebook. (Az iOS rendszereken az Apple jóváhagyása után jön ki.)
Nem meglepő, hogy Facebook felhasználónévvel és jelszóval lehet belépni a mobilra letöltött alkalmazásba, amely első alkalommal a felületet nyelvének, majd a kedvenc játékok, a követendők kiválasztását igényli.
Olyan, mint egy játékosokra optimalizált Facebook: van „hírfolyama”, amin videók, klipek, játékközvetítések mennek, lehet chatelni a többiekkel, közvetlen „fülök” szolgálnak a népszerű játékokat gyors elérésére, sőt, egyetlen gombnyomással,
miután minden engedélyt megadtunk a tartalmaink eléréséhez a Facebooknak, élő közvetítést is indíthatunk.
Így induláskor kissé zavarosnak tűnik az előtáruló kínálat: van itt e-sportolóknak szánt profi és a ráérő idejében mobilt bökögetőknek szánt gagyi is. Így aztán a hardcore juzernek könnyen kevésnek, az alkalmi unatkozóknak túl soknak látszhat a kínálat.
Talán a Facebook marketinghadserege pontosabban is meghatározhatta volna a célközönséget.
Jelenleg mindenkivel harcol a piacon a Facebook: nem saját tartalmakat nyom, hanem a Twitch, a Mixer és a YouTube vonatára kapaszkodik fel: azaz egyrészt a videó- és mobiljátékok élő közvetítésére, továbbá a közvetítések közös megtekintésére igyekszik rávenni a felhasználókat.
Története során a Facebook az egyeduralkodás megteremtése érdekében az apróhirdetésektől a társkeresőig sokféle platformot hozott létre. Némelyik egyértelműen sikeres lett, mint a Messenger, ami tömegeknek váltotta le az SMS-t, s vált vezető üzenő és videótelefonáló alkalmazássá.
De ki emlékszik már a Facebook Notify-ra? A Facebook Deals-re? A Facebook Kamerára?
Noha óriásiak a játékos közösségek és csakugyan elérnek szinte minden korosztályt – leginkább akkor, ha a csoportok egyedi ízléséhez igazítják a kínálatot.
„A játékpiacba történő beruházás prioritássá lett számunkra, mert a játékot olyan szórakoztatásnak tekintjük, amely valóban összeköti az embereket.” – mondta a New York Times-nak Fidji Simo, az új Facebook alkalmazás vezetője. – „Ez nem csupán passzív fogyasztás, hanem interaktív szórakozás.”
A Facebook évek óta tolja a pénzt a játékokba, és próbálja felépíteni saját streaming közösségét a különböző alkotókkal való partneri kapcsolatokkal és sportesemények szervezésével. Bár a közösségi portált havonta több mint 2,5 milliárd ember használja, a játékok követésében még mindig elmarad a Twitch (Amazon tulajdon) és a YouTube (Google tulajdon) mögött.
Borítóképünk illusztráció