2020.07.16. 18:00
Milyen nevek loholnak versenytársként a Tesla nyomában?
Nikola Tesla fizikus vezetéknevét már felhasználta Musk, most éppen a Nikola jön fel egy másik versenyzővel.
Forrás: Shutterstock
Bár a cég szinte egyeduralkodónak számít az USA-ban az elektromos autók piacán, lassan egyre erősebb versenytársak kezdenek megjelenni a szektorban. A Nikoláról mind többet lehet hallani, s mások is igyekeznek megdönteni Elon Musk cégének egyeduralmát.
Ha egyetlen vállalat uralja egy termék piacának 80 százalékát egy országban, akkor általában két dolog történik. Vagy egyre keményebben szembe kell néznie a szabályozói szigorral, vagy kezdenek megjelenni a versenytársak, hogy piaci részesedést szerezzenek maguknak. Jelenleg az utóbbi a helyzet a Tesla esetében az Egyesült Államokban – írja a 24/7 Wall St nyomán az Origo.
A Teslának ugyanis eddig még nem kellett különösebb szabályozói szigorral szembenéznie, de egyre több versenytársa kezdett el megjelenni az amerikai piacon, és
Elon Musk cége lassan kezdhet aggódni a többiek felfutása miatt.
Csak az elmúlt időszakban két vállalat (a Nikola és a Workhorse Group) is tőzsdére lépett, felpörgetve ezzel az elektromos járművek és hibridek piacát.
Jóllehet a Tesla részvénye a közelmúltban hatalmasat szárnyalt, az elektromos autók teljes piaca továbbra is limitált,
bár a növekedés jól érezhető. A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) legutóbbi jelentése szerint összesen 7,2 millió darabból állt tavaly az elektromos autók globális flottája, ami bár 40 százalékos növekedésnek számított 2018-hoz képest, a teljes globális autóállománynak még mindig csupán csak az 1 százalékát adta.
Közben pedig a Goldman Sachs éppen a múlt héten 1300 dollárra emelte föl a Tesla részvényének 12 hónapos célárfolyamát, ami igen optimista előrejelzésnek számít a bank részéről – a konszenzus 766 dollár körül van.
A Tesla egyébként pénteken 1544,65 dolláron zárta a kereskedést. A jelentős eltérések mögött részben az áll, hogy hatalmas eltérések vannak a Teslával kapcsolatban a befektetők körében. Egyesek szinte rajongásig imádják a vállalatot, míg mások szerint buborékról van szó, amely hamarosan ki fog pukkadni.
A Teslának elsősorban nem a személyautók terén kell aggódnia a versenytársak miatt. A nagyobb gondot a teherautók jelentik, mivel ezt a területet jelenleg olyan hagyományos szereplők dominálják, mint a Ford, a Volkswagen vagy a Daimler.
Borítóképünk illusztráció