2023.08.19. 11:25
Nincs megállás, a reklámpiacra is betört a mesterséges intelligencia
A világ legnagyobb hirdetői gyorsan ráugrottak az új technológiára, ami rengeteg pénzt spórol meg nekik.
Illusztráció
Forrás: AFP
Fotó: Jaap Arriens
A nagyvállalatok közül egyre többen kísérleteznek a generatív mesterséges intelligenciákkal a költségek csökkentése és a termelékenység növelése érdekében, s bár az így készült reklámok szinte ingyen vannak, a technológia még mindig bizonytalan jogi és etikai lábakon áll – írja a Világgazdaság, a Reutersre hivatkozva.
A generatív mesterséges intelligencia (MI) alkalmas arra, hogy látszólag eredeti szövegeket, képeket, sőt számítógépes kódot is létrehozzon, ez pedig örökre megváltoztathatja a kreatív ágazatokat.
Az egyik ilyen terület a reklámipar, ahol a marketingcsapatok szerint az olcsó és gyorsan használható eszközök gyakorlatilag korlátlan lehetőségeket rejtenek magukban.
A technológia használatával rengeteget takaríthatunk meg, és ahelyett, hogy egy teljes stábot kellene foglalkoztatnunk, néhány emberrel és megfelelő mennyiségű finomhangolással bármit elkészíthetünk vele néhány nap alatt
– jelentette ki Mark Read, a világ legnagyobb reklámügynökségének, a WPP-nek a vezérigazgatója, aki olyan nagyvállalatokkal dolgozik együtt, mint a Nestlé vagy a Mondelez.
A Nestlé az egyik legnagyobb vállalat, amely aktívan részt vesz az MI generálta reklámozásban. A cég a ChatGPT és a DALL-E segítségével készít kampányokat, amelyek eddig mind sikeresek voltak.
A másik a Unilever, amely több mint 400 márkát birtokol, köztük a Dove szappant és a Ben & Jerry’s fagylaltot, és saját generatív MI-technológiával rendelkezik, amely képes termékleírásokat készíteni a kiskereskedők weboldalai és a digitális kereskedelmi felületek számára.
A teljes cikk ITT olvasható el.