kingling

2018.06.27. 19:22

A tokaji hegyközségi tanács a fenntartható szőlőtermesztést és borkészítést ösztönzi

A közösségi borfeldolgozók üzemeltetésével és a közösségi bor kategória bevezetésével azokon a szőlőtermelőkön kívánnak segíteni, akik a piaci anomáliák miatt nem tudják megfelelő áron értékesíteni a szőlőt.

A Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa tudatosan építi a borvidék jövőjét erős közösségi gondolkodásra alapozva a fenntartható szőlőtermesztés és borkészítés érdekében – mondta Molnár Péter, Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa elnöke szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten. Kifejtette: a szakmai építkezés részeként felmérik a világörökségi borvidék szőlőtermesztési és bortermelési helyzetét, a piacot, és az ez alapján kialakított stratégiájukat megvitatják a termelőkkel.

Molnár Péter bejelentette, hogy a hegyközségi tanács tulajdonában lévő Tokaji Szőlő- és Bortermelési Közösségi Infrastruktúra Központ Nonprofit Kft. közreműködésével először hozták létre a közösségi bor kategóriát, a Kingling márkanevű termék száraz és félédes változatát csütörtökön hozzák forgalomba az egyik magyar kiskereskedelmi áruházban.

Elmondta, hogy a közösségi borfeldolgozók üzemeltetésével és a közösségi bor kategória bevezetésével azokon a szőlőtermelőkön kívánnak segíteni, akik a piaci anomáliák miatt nem tudják megfelelő áron értékesíteni a szőlőt. A közösségi bor termeléséhez olyan áron veszik át a termést, amely biztosítja a termelő jövedelmezőségét. Ezzel a szolgáltatással a helyi szőlőtermelők stabil árbevételhez és biztonságos jövedelemhez jutnak – tette hozzá.

Pásztor Péter, a Tokaji Szőlő- és Bortermelési Közösségi Infrastruktúra Központ Nonprofit Kft. ügyvezetője a sajtótájékoztatón ismertette, hogy a központ különböző szolgáltatásokkal segíti azoknak a bortermelőknek a felzárkóztatását, akik nem rendelkeznek gépekkel, infrastruktúrával. Példaként említette, hogy közös beszerzést indítanak, három helyszínen borfeldolgozó szolgáltató központot alakítanak ki, továbbá az idei szüret idején már működni fog a mobil közösségi palackozó is.

Az ügyvezető az MTI kérdésére válaszolva elmondta, hogy jelentős érdeklődés mutatkozik a termelők körében a 2016-ban 8,2 milliárd forint állami támogatással létrejött központ tevékenysége iránt. Abban bíznak, hogy a közösségi bor iránt nemcsak a hazai piacon, hanem külföldön is lesz érdeklődés, a termékből a piaci bevezetéshez szükséges mennyiséget állították elő, a piaci visszajelzések alapján azonban tudnak még többet is palackozni.

A Kingling közösségi bor jó ár-érték arányt képvisel a piacon, hozzájárul a borkultúra terjesztéséhez, a termék évjárat és fajtaösszetétel feltüntetése nélkül készül, igazodva a nemzetközi tendenciákhoz – mondta Pásztor Péter.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!