2018.08.17. 15:02
Új digitális olvasmánytár készült
A digitális, interaktív olvasmánylista a klasszikusokat és a kortárs irodalmat egyaránt magában foglalja, és a magyar nyelv és irodalom kerettanterv tananyagának 70%-át lefedi.
A BOOKR Kids által kifejlesztett új alkalmazás, a BOOKR Suli oktatási intézmények számára készült, és digitális formában teszi elérhetővé a gyerekeknek szóló ajánlott és kötelező irodalmat.
Az alkotók közleményükben azt írják, céljuk, hogy a gyermekek technológiahasználatra fordított idejét értékes és érdekes tartalommal töltsék meg, és komplex meseélményt nyújtsanak, amely segítségével
a gyerek az olvasástanulás folyamatát szórakozásként élheti meg.
A program hozzájárul az anyanyelvi és a digitális és kompetenciák fejlesztéséhez, egyúttal motiválja az olvasóvá nevelést, a készségszintű olvasást és a szövegértést – teszik hozzá.
A BOOKR Kids akkreditált oktatási csomagja digitális, interaktív, animált mese-, vers- és mondóka, valamint ifjúságiregény-gyűjtemény, amely
szeptemberből a magyar általános iskolákban is elérhető lesz.
A száz műből álló olvasmánylista a klasszikusokat és a kortárs irodalmat egyaránt magában foglalja, és a magyar nyelv és irodalom kerettanterv tananyagának 70%-át lefedi: alsó tagozaton főként versek és mondókák vannak jelen, míg 5-6. osztályban a történetek mellett már megjelennek többek között mondák, mítoszok, ismeretközlő szövegek, elbeszélő költemények, nagyobb lélegzetvételű regények és novellák is – áll a közleményben.
Ezek mellett minden könyv végén a történethez kapcsolódó, különböző nehézségi szintű szövegértés-fejlesztő feladatokat talál az olvasó, melyek az adott tanítási órán belüli differenciálást is elősegítik. Az alkalmazás történetei színészek felolvasásában meg is hallgathatók – mely funkció természetesen tetszés szerint ki-be kapcsolható.
Mintakönyvek videó formátumban:
Nemes Nagy Ágnes: " target="_blank" rel="noopener">Ki ette meg a málnát?
Magyar népmese: " target="_blank" rel="noopener">A róka és a holló
Arany János: " target="_blank" rel="noopener">Családi kör
Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. reprezentatív hazai felmérései szerint Magyarországon a 3 évnél fiatalabb gyermekek 42%-a rendszeresen használ valamilyen okoseszközt, és kisiskolás korra ez a szám 89%-ra nő, így a képernyő igen jelentős szerepet játszik a legfiatalabbak ismeretszerzési folyamataiban. A szülők többsége mégis már az iskolakezdés időszakát, vagyis a 6-7 éves kort optimálisnak tartja az okoseszközök használatának bevezetésére. Az NRC kutatásai arra is rámutattak, hogy 10-ből 6 szülő érzi úgy, az internet és az okoseszközök segítik a gyerekeket a tanulásban, az új ismeretek megszerzésében, ezért fontos az, hogy szülői felügyelettel, vagy iskolai környezetben, már egészen fiatal korban megismerkedhessenek a legújabb edukációs technológiákkal.
Borítókép: illusztráció. Forrás: Shutterstock