kamion eb

2018.10.17. 10:34

Többre vágyott Kiss Norbert

A szezon előtt jobb eredményre számított, az idény során történtek miatt mégsem teljesen elégedetlen az összetett ötödik hellyel a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert, a Tankpool24-Mercedes gyorsasági kamionversenyzője.

30 June 2018, Germany, Nuerburg: The racing trucks of the FIA European Truck Racing Championship start in the race at the ADAC Truck Grand Prix at the Nuerburgring. Pictured are Norbert Kiss (Hungary, l) and Antonio Albacete (Spain, r) and Jochen Hahn (Germany). Photo: Thomas Frey/dpa

Fotó: dpa Picture-Alliance/AFP

A 33 éves pilóta a szezonértékelő interjúban azt mondta, az év közben végrehajtott műszaki fejlesztésektől többet várt, de

hiába dolgozott nagyon sokat a csapata a kamion teljesítményének növelésén, számukra egyelőre ismeretlen okból mégsem történt meg a kívánt előrelépés.

„Jól kezdtük a szezont, voltak dobogós helyezéseink Misanóban, a Hungaroringen és a Nürburgringen is, majd a Slovakiaringen a hétvége utolsó futamán győztem” – elevenítette fel az évad elejét a 2014-ben és 2015-ben Európa-bajnok versenyző.

„A nyári szünetben nagyon sokat dolgoztunk az új turbón, amire nagy szükségünk volt, hiszen a kamionunk az egyik, ha nem a legjobb a mezőnyben, motorerőben viszont nagy a lemaradásunk” – mondta Kiss Norbert. Hozzátette, szeptember elején, a csehországi Mostban még nem vetették be élesben a fejlesztést, az ottani két dobogós helyezésével pedig sikerült az összetettben megőriznie a harmadik helyet.

A német csapat és Kiss aztán a belgiumi Zolderben már az új turbóval felszerelt kamionnal állt rajthoz szeptember közepén, de a köridők és az eredmények alapján egyértelművé vált számukra, hogy a fejlesztés nem hozta meg az előzetesen várt előrelépést.

„Akkor abban maradtunk a csapattal, hogy Franciaországban, Le Mans-ban még próbálkozunk. Két hetünk volt Belgium után arra, hogy kitaláljunk valamit, nagyon sokat és nagyon keményen dolgoztunk, de valahogy mégsem akart összeállni a képlet. Motort fejleszteni a versenyhétvégéken rendkívül nehéz feladat” – mondta a szombathelyi versenyző, aki a Le Mans-i hétvége után úgy döntött, hogy a régi turbóval felszerelt motorral indul el a szezonzáró spanyolországi hétvégén, mert még volt esélye arra, hogy az összetettben a harmadik helyen végezzen.

„Ami Jaramában történt, arra mondhatnám, hogy szegény embert az ág is húzza,

vagy néhány szurkolóhoz hasonlóan azt, hogy a versenybírók a magyarok ellen vannak, de ez nem igaz” – nyilatkozta Kiss, kitérve arra, hogy a kamion Európa-bajnokság elmúlt idényeiben a versenybírók „számtalan téves döntést hoztak”.

„Volt olyan, ami engem nem érintett, mert nem voltam részese a vizsgált esetnek, de kívülállóként is egyértelmű volt, hogy a versenybíróság rossz ítéletet hozott” – mondta a kétszeres Eb-győztes, akit Jaramában a szombati első futamon a spanyol Antonio Albacete a rajt után leszorított a pályáról. Kissnek azonnal sikerült visszatérnie az aszfaltcsíkra, a mögötte érkező cseh

Adam Lacko azonban hátulról megtolta a Mercedest és gyakorlatilag beforgatta az érkező mezőny elé a magyar pilóta kamionját.

A hátrébbról rajtolók nem tudtak időben fékezni, többen is nekiütköztek Kiss Norbert járművének, ami annyira megsérült, hogy nem tudta folytatni a versenyt, így elvesztette az esélyt, hogy a dobogóért küzdjön.

„Abba a kanyarba 140 kilométeres óránkénti sebességgel mentünk be egymás mellett, Albacete pedig leszorított az aszfaltról, pont egy féktáv előtt, így ebben az esetben nem beszélhetünk pályára való visszatérésről, hiszen gyakorlatilag visszaestem a mezőny elé, onnan meg már benne voltunk a közepében” – mondta Kiss, és hozzátette, vasárnap „érdekes módon más riválisokkal együtt kényelmesen elfértek” az ominózus kanyarban.

„A Tankpool24-Mercedesszel kötött hároméves megállapodásom hivatalosan lejárt, a hosszabbításról rövidesen tárgyalunk, de azt gondolom, folytatni fogjuk a közös munkát, vannak már tervek a fejemben, amelyeket szeretnék megvalósítani” – jelentette ki a folytatással kapcsolatban a magyar versenyző, aki jövőre ötödik alkalommal is rajthoz állhatna a Hungaroringen saját közönsége előtt.

„Itthon mindig sokkal jobb versenyezni, minden sportolónak az az egyik álma, hogy több tízezer honfitársa által biztatva győzzön, mert az mindig különlegesen jó érzés”

- mondta Kiss Norbert.

„A magyar autósportnak mindig jót tesz, ha vannak hazai rendezésű események, legyen szó bármelyik szakágról, és az elmúlt hetek hírei is azt erősítik, hogy ebben az ügyben a hazai szövetség jó munkát végez” – utalt a kamionversenyző arra, hogy a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) és a sportért felelős szakállamtitkárság szeptember 10-i bejelentése szerint az MNASZ rali Európa-bajnoki futam megrendezésére pályázik még ebben az évben, Nyíregyházán pedig multifunkciós autó- és motorsport aréna épülhet.

Kiss Norbert 2011 óta versenyez a gyorsasági kamion Európa-bajnokságban, és két Eb-címe mellett 2017-ben az összetett harmadik helyén végzett.

Borítókép: Kiss Norbert a mezőny elején a Nürburgringen

AFP / DPA / Thomas Frey

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!