2023.11.17. 09:09
Nem tudunk várni, főként ha ételrendelésről van szó
A Cégmenedzser friss felmérése szerint a magyar vevők a legtürelmetlenebbek, főként, ha online vásárlásról van szó. A fekete péntek és karácsonyi bevásárlószezon kapcsán készült felmérésből az is kiderül, ma már a vásárlóknak nemcsak az számít, hogy jó áron, jó minőségben, de időben is érkezzenek a termékek.
20231011 Budapest A Magyar Posta Zrt. hosszú távú célja az, hogy szolgáltatásai az ország minden pontján elérhetők legyenek – jelentette be a Magyar Posta Zrt. elnök-vezérigazgatója, Balczó Barnabás abból az alkalomból, hogy a társaság átadta az ötszázadik MPL-csomagautomatáját a fővárosi Etele Plaza épületében. Fotó: Vémi Zoltán VZ Világgazdaság VG A képen: MPL csomagautomata
Fotó: Vémi Zoltán
Minden második online vásárló tapasztalt már kiszállítási késedelmet az elmúlt évben, minden harmadik késés a 2 napot is meghaladta. A felmérésből kiderült, hogy a legtürelmetlenebbek akkor vagyunk, ha élelmiszert rendelünk, ez esetben két órát is alig bírunk várni. Ingyenes visszaküldést szeretnének a legtöbben, ha valamin változtathatnának rendelésükkel kapcsolatban.
Egyre többen választják kézbesítési módként a csomagautomatát Somogyban is, nem csoda, hogy gombamód szaporodnak vármegyénkben. Csak Somogyban 32 automata üzemel. A GLS tájékoztatása szerint 28 gép kültéren van, így 24 órában elérhető bárki számára. Az automaták forgalma különösen nyáron magas.
Nem meglepő módon Somogy vármegyére nagyon jellemző, hogy a nyári turisztikai szezonban a Balaton-parti településeken – például Balatonbogláron, Balatonlellén vagy éppen Siófokon – található GLS automaták kihasználtsága erősen növekszik, míg a parttól távolabb esőké kissé mérséklődik.
– mondta érdeklődésünkre Balázs Attila, a GLS Hungary ügyvezető igazgatója. Hozzátette: folyamatosan monitorozzák az automaták telítettségét és a frekventált helyszíneken lévők közül éppen a kihasználtság miatt már hónapokkal ezelőtt 10 csomagautomatát bővítettünk. Noha a csomagküldő szolgálat igyekszik a lehető leggyorsabban eljuttatni a megrendelt termékeket a vásárlókhoz, mégis tapasztalja, hogy a vevők egyre türelmetlenebbek. – Minél gyorsabban szeretnének hozzájutni rendeléseikhez, a csomagok négyötödét, tehát 80 százalékát már a kézbesítés napján vagy a következő napon kiveszik az automatáinkból, mondta Balázs Attila.
Az év végi szezon a legerősebb a csomagküldő cégeknél. A GLS Hungária azt közölte kérdésünkre, hogy húsz–harminc százalékos forgalomnövekedésre számítanak ebben az időszakban, s úgy vélik, hogy a csomagok mennyisége akár 80–100 százalékkal is meghaladhatja az éves átlagot.
– Éppen ezért bővítjük évről évre a szortírozó üzemünket, amelynek köszönhetően a csomagokat a csúcsidőszaknak számító fekete péntek és karácsony közötti hetekben is zökkenőmentesen eljuttatjuk a címzettekhez, fűzte hozzá Balázs Attila.
Nem szeretek internetről rendelni. Talán évente egyszer rendelek, sokszor belefutottam, hogy nem olyan a kép a weboldalon, amilyen a valóságban. Szeretem megnézni, megtapogatni az árut, amit meg akarok venni. Ruhaneműt meg pláne nem rendelek, mert azt fel kell próbálni, nekem a termetemből adódóan pláne. | Általában házhoz kérem a megrendelt csomagjaimat, automatát még nem próbáltam. Időben kell elkezdeni a rendeléseket és akkor biztosan megérkezik úgy, ahogyan szeretnénk. A karácsonyi ajándékokról már elkezdtem gondolkodni, mert ha az ötlet megvan, akkor már egy lépéssel közelebb kerülünk a célhoz. | Egyre többször rendelek online, de nagyon meg kell nézni, hogy biztonságos legyen az oldal. Vannak kókler webshopok is, pont nemrég futottam bele egy ilyenbe. De szerencsére rákerestem, a visszajelzések alapján úgy döntöttem, inkább nem adom le a megrendelést. Gyanakodni kell, ha túl olcsó az áru. |