2019.08.07. 09:52
SMS-ben kért segítséget egy hallássérült beteg
A rendőrségen közel két éve működő 112 SMS-szolgáltatás hatékonyságát bizonyítja, hogy a szívelégtelenségben szenvedő férfi időben orvoshoz jutott.
Forrás: Shutterstock
Fotó: fizkes
Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) együttműködését a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségével, valamint a rendőrségen közel két éve működő 112 SMS-szolgáltatás olajozott működését példázza az az eset, mely a napokban történt Baranya megyében.
Az ORFK szombathelyi hívásfogadó központjának egyik operátora augusztus 1-jén délután egy olyan bejelentést észlelt, mely SMS-ben érkezett a segélyhívóra. Annak ellenére, hogy az üzenet tömör és nehezen értelmezhető volt, kiderült belőle, hogy a küldőnek segítségre van szüksége, és mentőt kér egy mázai címre.
Az operátor megcsörgette az üzenetküldőt, azonban a telefont senki nem vette fel. Mivel az SMS-ben szerepelt a Sinosz kifejezés, mely a Siketek és Nagyothallók Szövetségének rövidítése, a diszpécser írásban kezdett kommunikálni a bejelentővel. Az SMS-váltások során kiderült, hogy szívelégtelenség miatt orvosra van szüksége a férfinak.
Így az egyeztetésekkel párhuzamosan az operátor a mentőkhöz továbbította az adatlapot, melyre minden szükséges információt rögzített a szakszerű segítségnyújtás érdekében. Majd arra kérte a bejelentőt, hogy biztosítson szabad bejutást a mentők számára.
A férfit sikerült időben a komlói kórházba szállítani, hogy ott a szükséges orvosi ellátást megkaphassa. A beteg később SMS-ben köszönte meg megmentői munkáját.
Borítókép: illusztráció