2019.12.18. 10:15
Több autópálya-szakaszt és egy Duna-hidat is átadnak 2020-ban
A legnagyobb várakozás az M4-es Üllő és Abony közötti részét övezi, de átadják az út román határhoz közeli, Berettyóújfalu-Nagykereki szakaszát is – közölte Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.
Berettyóújfalu, 2019 október 23. Gépsor teríti a kopó réteget. Folyamatos a kivitelezés az M4 autópálya 26.5 kilométeres a magyar, román határig érõ Berettyóújfalu és Nagykereki közötti befejezõ szakaszán. A haladó, elõzõ és leálló sávos útpálya végén épül az új határátkelõ infrastruktúrája is. MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt.
Forrás: MTI / MTVA / Bizományosi
Fotó: Oláh Tibor
Ez utóbbival az M43-as után a második gyorsforgalmi kapcsolat épül meg Erdély irányába – derül ki abból az interjúból, amely a Magyar Nemzet szerdai számában jelent meg.
Mosóczi László közlése szerint érdemben haladnak a megyei jogú városok bekötésével is:
jövőre elkészül az M85-ös Csorna és Sopron között, és befejeződik az M3-astól Egerig vezető sztráda fejlesztése.
A tervek szerint átadják a komáromi Duna-hidat is.
Vasúti közlekedés
Vasúti projektekre jövőre minden korábbinál többet, csaknem 300 milliárd forintot fordít a kormány uniós társfinanszírozással. A legfontosabb beruházások a Rákos-Hatvan és a Kelenföld-Pusztaszabolcs vonatszakaszon zajlanak, de befejezik a Püspökladány-Debrecen és a Szombathely-Kőszeg vonalak fejlesztését is. Jövőre forgalomba állnak az első emeletes motorvonatok a legforgalmasabb – váci és ceglédi – vonalakon.
A nemrégen életbe lépett éves menetrendben már szerepel a Budapest-Szeged között megállás nélkül közlekedő intercity-vonatpár, ennek menetideje az államtitkár szerint versenyképes az M5-ös autópályán közlekedő buszokéval vagy személyautókéval.
Elkészültek az engedélyezési tervek a Liszt Ferenc repülőtér terminálját érintő kétvágányú, villamosított vasúti kitérő megépítésére is.
A kivitelezés pályáztatásához kormányzati döntés szükséges, és a következő európai uniós támogatási program összeállításának időszerűsége miatt a döntést jövőre meg is kell hozni – szögezte le Mosóczi László.
Beszélt az államtitkár az M0-sról is. Hangoztatta, hogy
egy Budapest méretű város körül minden épeszű szakmai megfontolás szerint teljes autópálya-gyűrűt érdemes építeni.
Az északi szektor tervei már rendelkezésre is állnak, a még hiányzó szakasz esetében pedig a soron következő kormányzati felülvizsgálat részeként kérnek felhatalmazást arra, hogy megvalósíthatósági tanulmányt készíthessenek.
Az idei legfontosabb eredmények között Mosóczi László
a 21-es főút bővítésének befejezését, a négysávosra bővített M15-ös és M70-es átadását, az M44-es középső szakaszának elkészítését
sorolta fel. Kiemelte a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti vasútszakasz villamosítását, valamint a Balatoni Bringakör korszerűsítésének megkezdését és a Budapest-Balaton kerékpárút építésének elindítását is.
Borítókép: Gépsor teríti a kopó réteget. Folyamatos a kivitelezés az M4-es autópálya 26.5 kilométeres a magyar, román határig érő Berettyóújfalu és Nagykereki közötti befejező szakaszán.