2023.02.15. 06:00
Magyar webshop, ahol az MI már keményen dolgozik
Itthon elsőként sikerült integrálniuk a ChatGPT-t webáruház motorba.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Mizkit
A magyar piacon elsőként integrálta a ChatGPT mögött álló OpenAI szoftverét a Shoprenter. A felhasználók múlt kedd óta ingyenesen tudják tesztelni a mesterséges intelligencia technológiát termékleírások generálására, magyar nyelven. Mint elmondták, a funkció felhasználóinak száma egy nap alatt megháromszorozódott és 97%-uknak tetszik a funkció, így megjelentek az első olyan hazai webshopok, ahol már MI készíti a termékleírásokat.
December óta tarolja a nemzetközi, januárban pedig a magyar közösségi oldalak és sajtófelületek vezető témáit a ChatGPT, amely az Open AI cég első publikus „conversational AI” terméke, azaz
egy olyan mesterséges intelligencia, amivel beszélgetni lehet. Írásban, magyarul, nem teljes kontextust adva, hanem visszautalva előző kérdésekre.
A felületnek heteken belül egymillió ingyenes tesztelője lett, és az ilyen AI szoftverek pont ezt szeretik, hiszen csak tanul minden emberi beszélgetésből, építi tovább a saját adatbázisát. Február elsején ki is jött a fizetős verzió, 20 dollár a havidíja, és annyi annyival tud mást az ingyenesnél, hogy gyorsabban fog válaszolni és nem fog túlterheltség miatt leállni.
Mire lehet használni az AI-t az e-kereskedelemben?
Folyamatosan jönnek az új lehetőségek, de rengetegen kezdték el a termékszövegeket megírni vagy átírni, egy témakörről blogposztot írni, ehhez hirdetés szöveget generálni, hírlevelekhez címsor ötleteket íratni, és még sorolhatnánk. A ChatGPT felületén egy regisztrációt követően ezt bárki megteheti, ingyenesen.
A Shoprenter első lépésben, kedd óta a termékszöveg generálásra használja az AI-t. A ChatGPT mögötti cég, az OpenAI már régóta nyújt fizetős szolgáltatásként elérést a szoftveréhez. Ehhez kapcsolódva gyakorlatilag leállásmentesen tud folyamatosan generálni újabb és újabb tartalmat.
„A kereskedő megnyitja a webáruháza adminisztrációs felületét, belép a termék adatlapjára, és a hosszú leírás mezőnél megtalálja az Ismertető generálása gombot. Ezt megnyomva az Open AI generál a termék nevéből egy javasolt leírást. Logikusan felépítve, értékesítés ösztönző szöveget létrehozva, 4-5 mondatban kifejtve. A felugró ablakban ezt a generált szöveget lehet módosítani is, majd pedig elfogadni, és így a szöveg bekerül a termék leírásába. Ha nem tetszik a szöveg, akkor akár újat is generáltathatunk, vagy pedig elvetjük” – ismertette az új funkciót Kulcsár Róbert István, a Shoprenter társalapítója és vezető tanácsadója.
A szakértő hozzátette: az MI alapú funkció felhasználóinak száma egy nap alatt megháromszorozódott a rendszerben és a felhasználói visszajelzések alapján 97%-uknak tetszik a funkció. Így megjelentek az első olyan hazai webshopok, ahol már MI készíti a termékleírásokat.
A Shoprenter jelenleg több területen is teszteli az AI technológiákat, a fejlesztőik a saját kódjuk átnézésére használják, az évek óta végzett SEO szolgáltatásnál pedig több szolgáltató párhuzamos tesztelése zajlik (az OpenAI mellett a Jasper.AI-t is vizsgálják, ami szintén beszél magyarul). A felhasználási területek végtelen felsorolására pedig tesznek egy publikus próbálkozást egy specifikus, AI-ról szóló előadásban a február 23-ai Ecommerce Expon.
Digitália
- Így torzítják a gondolkodásunkat az interneten látható képek
- Kidobják a szép modelleket, itt vannak az MI által generált lányok: a Mango már elkezdte
- Ne TikTok-videókkal diagnosztizálja magát, mert rossz vége lehet!
- Telefonból és okosórából a lehető legújabb kell, laptopnál az ár-érték arány az első
- Miért kerül annyira kevés pénzbe Indiának a Hold és a Mars elérése?