2024.07.20. 06:00
5 tipp a biztonságos nyári viberezéshez
A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatjuk, hogyan tehetjük védetté a kommunikációnkat, és akadályozhatjuk meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.
Képünk illusztráció
Forrás: Shutterstock
Fotó: Bojan Milinkov
Néhány egyszerű szabály betartásával minden felhasználó távol tarthatja magától a nem kívánt hívásokat és üzeneteket:
1. Rejtsük el az „Online” és „Látta” állapotokat A Viber lehetővé teszi, hogy az alkalmazásban elrejthető legyen az üzenetek megtekintési állapota és a felhasználó aktuális állapota is. Ezeknek a paramétereknek a láthatóságát az üzenetküldő „Beállítások” menüpontjában, az „Adatvédelem” részben lehet módosítani.
2. Ne mutassuk a profilképünket azoknak, akik nem szerepelnek a kontaktlistánkon Az applikációban láthatatlanná tehetjük a profilképünket a többi felhasználó számára. Ezt az alkalmazás adatvédelmi beállításaiban tehetjük meg: „Továbbiak” – „Beállítások” – „Adatvédelem” – „Saját fotó megjelenítése” paraméter kikapcsolása.
3. Üzenetküldési engedélyek A Viberen az ismeretlen felhasználóktól érkező, csoportos csevegéshez vagy csatornához való csatlakozásra vonatkozó meghívások automatikusan külön mappába kerülnek. A felhasználó bármikor „elfogadhatja” a meghívást, ezután a csevegés az összes csevegés képernyőjére kerül. A Viberben ez a funkció „alapértelmezés szerint” engedélyezve van.
4. Blokkolási lista A Viberen blokkolt telefonszámok megjelennek a felhasználó blokkolási listáján. A blokkolt személyek nem tudnak üzenetekkel keresni és hívni a felhasználókat, nem tudják felvenni őket csoportokba, valamint nem láthatják az online státuszuk és profilképük frissítéseit. A felhasználók a Viber beállításaiban könnyedén hozzáférhetnek ehhez a listához, hogy feloldják egy telefonszám blokkolását.
5. Hívószámok azonosítása és automatikus levélszemét ellenőrzés A felhasználók engedélyezhetik a „Hívóazonosítót” a nem kívánt hívások azonosítására Androidon, valamint az „Automatikus levélszemét ellenőrzés” opciót az üzenetekre iOS-en és Androidon. Mindkét funkció segítségével a felhasználók könnyen azonosíthatják a spamként jelentett kommunikációt, így nem kell olyan kapcsolatokra és tartalmakra válaszolniuk, amelyekkel kapcsolatban nem érzik magukat biztonságban. Ezek a „Beállítások” – „Hívások és üzenetek” menüpont alatt érhetők el.
+1 Extra tipp: ellenőrizzük, ki adhat hozzá minket csoportokhoz A felhasználók az adatvédelmi beállítások módosításával korlátozhatják, milyen típusú kapcsolatok adhatják hozzá őket a csoportokhoz. A funkciót az alkalmazásban a „Beállítások” – „Adatvédelem” – „Ellenőrizze, ki adhatja hozzá csoportokhoz” menüpont alatt lehet engedélyezni.
Mivel fárasztó lehet eligazodni a digitális adatvédelem és biztonság világában, a Rakuten Viber hamarosan egy új interaktív chatbotot indít, amely segít többet megtudni arról, hogyan védhetik meg a felhasználók mindazt, ami fontos online.
Digitália
- Segítség! Houston, idefent az agyunk nem működik jól
- Akkor most utáljuk a karácsonyi videót?
- „Kérlek, halj meg!” – mi is megkérdeztük, miért adott ilyen tanácsot a chatbot egy egyetemistának
- Hogyan műt ez a robot csupán videókból tanulva úgy, mint az emberi orvosok?
- Ki hinné? Az első tömeges virtuális találkozót 1916-ban tartották