2020.03.05. 06:56
Európa legsikeresebb vállalkozásai közé került a Nanushka
A Financial Times leggyorsabban növekvő európai vállalatok ezres listájának 406. helyén szerepel a magyar cég.
HUNGARY-FASHION
Forrás: AFP/NurPhoto
Fotó: Robert Szaniszló
Három év alatt meghússzorozta árbevételét a Nanushka magyar divatcég, s ezzel a 406. lett az Európa leggyorsabban bővülő vállalkozásait összegyűjtő listán, amelyet a világhírű Financial Times állított össze. Sándor Szandra divattervező világsztárokat öltöztető vállalkozásának vezetői bíznak a további fejlődésben, új céljuk: bekerülni az első százba – írja a 888.hu.
Negyedik alkalommal tette közzé a leggyorsabban növekvő európai vállalatok ezres listáját a Financial Times. A lista 406. helyén a magyar Nanushka szerepel.
A lista azokat az európai vállalatokat sorolja fel, amelyek a legmagasabb bevételnövekedési rátát érték el 2015-2018 között.
A Nanushka a 2016-os évet még 335 millió forintos árbevétellel zárta, 2019-ben ez az összeg már 6,7 milliárd forintra rúgott, a viszonteladók száma pedig 60-ról 200-ra emelkedett. 2019-ben 130 ezer terméket gyártott és adott el, az árbevétele pedig 228 százalékkal növekedett az egy évvel korábbihoz képest.
A Nanushka mögött mozgalmas év áll: az olyan világsztárokat, mint Charlize Theron, Dua Lipa, Angelina Jolie, Kristen Bell vagy Taylor Swift már évek óta öltöztető márka tavaly októberben első magyar márkaként nyitott üzletet New York legdivatosabb részén, a 2020-as tavaszi-nyári női kollekció pedig Párizsban aratott óriási sikert.
„A 2019-es árbevételünk alapján még előkelőbb helyre számítunk, a Nanushka bekerülhet az első száz leggyorsabban növekvő európai vállalat közé” – tette hozzá Baldaszti Péter, a Nanushka International Zrt. igazgatóságának elnöke.