2019.11.13. 08:54
Tiltakoznak a termelők az áruházi almaakciók miatt
Felháborodtak az almatermelők azon, hogy a hazai gyümölcsöt az egyik áruházlánc mélyen a piaci ár alatt kínálta akciójában. Szerintük a piaci helyzet nem indokolja az alacsony árakat.
Derecske, 2015. szeptember 9. Egy munkás golden almát szed a Bold-Agro Kft. almáskertjében, Derecske határában 2015. szeptember 9-én.
Forrás: MTI
Fotó: Czeglédi Zsolt
A szüreti és a feldolgozási szezon lassan zárul, és bár pontos szám még nincs, az biztos, hogy gyenge lett az idei termés étkezési almából, és minden bizonnyal 400 ezer tonna alatt marad a mennyiség – mondta a Világgazdaságnak Apáti Ferenc, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács alelnöke.
Idén nem volt jó a termés, sok volt a tavalyi fagyok miatti minőségi sérülés, több volt az apró alma, és a nyári aszály is ártott, például színeződési problémákat okozott. Ennek megfelelően viszonylag magas termelői árak alakultak ki. Ha nem egyből a fa alól adják el az almát, még a tárolás, válogatás, csomagolás, árumozgatás, szállítás és egyebek költségeivel is számolni kell. Az egyik áruházlánc akciója keretében 158 forintos fogyasztói áron – vagyis az áfát levonva nettó 124 forintért – árulta az almát. A Világgazdaság azt írja, hogy ugyan a FruitVeB nem nevezte meg az áruházláncot, de a múlt héten zárult akció az Auchan reklámújságjában szerepelt.
„Normál esetben, ha a termékpályán senki nem akar veszteséget lenyelni, nem mehet 250–300 forint alá a fogyasztói ár” – mutatott rá a 158 forintos ár irreális voltára Apáti Ferenc.
A Világgazdaság cikke itt olvasható.