2020.03.30. 09:00
Aktivitást adott a diákoknak az otthontanulás
Leterheli a pedagógusokat a digitális oktatás, a tanárok jóval többet dolgoznak, mintha az iskolában tanítanának. A távoktatásra egy nap alatt átállták az iskolák, viszont nem minden gyerek tud számítógépen tanulni, ezért vannak, akik továbbra is papíralapon okosodnak. Két hete tart a digitális oktatás.
20200317 Debrecen fotó: Matey István MI Hajdú-Bihari Napló Távoktatás Zsanér.
Fotó: Matey István
– Valamennyi kollégámat dicséret és köszönet illeti – mondta Szabó Zoltánné Kudomrák Zsuzsanna, kaposvári főigazgató. – Mindenki sokkal többet dolgozik, mint a nappali rendszerű oktatásban, hiszen a pedagógusok nemcsak tanítanak, hanem ezzel egy időben fejlesztenek is, digitális tananyagokat készítenek. Azoknak a gyerekeknek, akiknek nem áll rendelkezésére otthon számítógép, postán, heti rendszerességgel küldünk feladatcsomagot. Ők ezt kitöltik és visszaküldik az iskolának, a tanárok pedig kijavítják. Szerencsére nem sok ilyen van, az 592 kodályos tanulóból mindössze 2 gyerek, s az arány a többi kaposvári iskolában is hasonló. Egyébként több szülő is ajánlott fel számítógépet azoknak, akiknek nincsen otthon készülékük.
– Vannak olyan családok, ahol egy számítógép jut több gyerekre – folytatta a főigazgató. – Ez sajnos probléma, amit felerősíthet, ha a szülő is otthonról dolgozik, és szüksége van a számítógépre. Ez komoly logisztikát igényel a családoktól. Kértem a munkatársaimat, hogy legyenek mértékletesek és tantárgyanként csak annyi feladatot adjanak a diákoknak, amennyi még nem „nyomja” agyon őket. Azt vettük észre, hogy a digitális oktatás hatására elkezdtek tanulni azok a gyerekek is, akik eddig nem voltak aktívak. Ebben sokat segít az intenzív szülői felügyelet és a technológia is – hangsúlyozta Szabó Zoltánné Kudomrák Zsuzsanna. A főigazgató hozzátette: mindenkit arra kér, hogy továbbra is maradjon otthon, mert ezzel segíthet a legtöbbet saját magán és másokon.
Tóthné Bali Klára, a Somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatója elmondta: az elsős és a másodikos tanítóknak van a legnehezebb dolguk, nekik ugyanis még részletesebben kell tanítaniuk. – Kreatívak a kollégák – mondta az igazgató. – Videóüzeneteket küldenek a gyerekeknek és igyekeznek minél több szálon tartani a kapcsolatot a diákokkal, hiszen a legkisebbeknek nagyon fontos, hogy lássák a tanító nénit. A százötvenöt somogyjádi diák mindegyike átállt a digitális oktatásra, egyetlen család van, akinek nincs otthon internet elérése, ezért ők papíron kapják a tananyagot és a feladatokat. Hasonlóan tanulnak az osztopáni iskola növendékei is. Hetente kapnak tanagyagot, és miután megoldották a feladatokat, vissza kell küldeniük az iskolába – tette hozzá Tóthné Bali Klára.
Laptopot adtak
Huszonöt hordozható számítógépet osztottak ki azoknak az somogyjádi iskolásoknak, akiknek volt otthon internet elérhetőségük, de nem rendelkeztek számítógéppel. A laptopokat még tíz évvel ezelőtt egy pályázatnak köszönhetően szerezte be az iskola. A régi eszközöket felújították, majd odaadták a rászorulóknak.
Szükségük lenne a pedagógusra
Mindenben megpróbál segíteni gyermekeinek egy kaposvári édesanya, Kiss Réka. Az asszonynak egy hetedik és egy nyolcadik osztályos gyermeke van, akik délelőtt tíz órától délután öt óráig, kisebb szünetekkel tanulnak. Az édesanya lapunknak elmondta: amellett, hogy ő is otthonról dolgozik, természetesen gyerekeivel is foglalkozik.
– Vannak azonban olyan tantárgyak, amelyekhez kevésbé értek, ezért ilyenkor más segítséget is igénybe kell vennem, például megnézek egy videót az adott témában – mondta. Hozzátette: büszke a két gyermekére, akik gyorsan alkalmazkodtak az új helyzethez. Szívesebben mennének iskolába, hiányolják a közvetlen kapcsolatot a tanáraikkal.