2020.07.23. 17:30
A zene szárnyán képzeli el jövőjét a szaxofonos
A kaposvári Liszt Ferenc Zeneiskolában idén ketten választották a zenei továbbtanulást. Egyikük Oroszlán Vivien, aki három év furulyatanulás után a szaxofon mellett tette le a voksát.
Hosszú hónapok óta csendes a zeneiskola, csupán a júniusi zenei tábor hangjai törték meg rövid ideig a némaságot. Most a melódiák helyét a várva várt felújítás zaja vette át. Oroszlán Vivien is otthonában készült március óta, pedig neki igazán fontos lett volna, hogy az utolsó hónapokat a zeneiskola falai között töltse. Zenei pályára megy.
– Aki már korábban eldöntötte, hogy a zenei pályát választja hivatásul, több kiegészítő képzést kap – mondta Kutiné Majnay Judit, Vivien szolfézstanára. Hozzátette: a zenei pálya nem minden esetben vonzó. Sokan csak a negatív részét hallják meg, hiába jó képességű a növendék.
Oroszlán Vivien 2013-ban kezdett el furulyázni, a kaposmérői általános iskolában. Ott, Major András, a Liszt Ferenc Zeneiskola tanára figyelt fel a tehetségére. Vivien három év furulyatanulás után már Kaposváron próbálgatta a hangszereket.
– Kipróbáltam, amit lehetett: klarinét, fuvola, oboa, szaxofon, minden volt a kínálatban – mondta Vivien. – Utóbbi hangja rögtön megtetszett, így lettem szaxofonos négy évvel ezelőtt. S viszonylag hamar eldöntöttem, hogy zenészként képzelem el a jövőmet – tette hozzá.
Többször járt Pécsett is, ahol nagyon megtetszett neki a művészeti gimnázium hangulata és a tanárok nyitottsága. A döntésében biztos, ám azt még nem tudja, hogy zenetanárként, vagy inkább egy zenekarban képzeli el a mindennapjait.
– Elsőgenerációs zenész vagyok a családban. A szüleim mindenben támogatnak – mondta Oroszlán Vivien, aki tavaly csupa arany minősítést szerzett a regionális zenei versenyeken, és országos szinten is kimagaslóan helyt állt.
– A mi dolgunk, hogy bevezessük a gyerekeket a muzsika rejtelmeibe, és megszerettessük velük azt. Ahhoz, hogy valaki művésszé válhasson, hosszú és kitartó munkával kell számolnia – mondta Szabó Klaudia, a Liszt Ferenc Zeneiskola igazgatóhelyettese. A hangszerek között nincs különbség, minden tanszak képviselteti magát, ha továbbtanulásról van szó. A növendékek közül többen tanárként térnek vissza abba az intézménybe, ahol zenei pályafutásuk alapjait megszerezték.