2022.10.09. 20:00
Ausztriában és Szlovéniában is elbűvölt mindenkit a csokibogár
A 60-as évek életérzése megspékelve a mai kényelmi funkciókkal: nem mindennapi bogárhátút épített a balatonszabadi Pirkhoffer András. A férfi csokoládébarna autója mára a település egyik látványosságává vált, színe és különleges felszereltsége miatt.
Fotó: Németh András
2007-ben szerezte meg a jogosítványt és 2008-ban vásárolta meg az első bogárhátúját Pirkhoffer András. Miután felújította, eladta. Szeretett volna egy még öregebb gépet vásárolni. Egy 1964-ben készült bogárhátú Volkswagenre esett végül a választása, amely sok mindenben különbözik kortársaitól.
– Ami elsőre feltűnik az autón, az az alacsony padozat és a nem mindennapi, csokoládébarna színe – magyarázta a koros kocsi büszke gazdája. – Az amerikai stílust igyekeztem megjeleníteni a járművön és azt hiszem, sikerült.
Az autót Pirkhoffer András 2015-ben vásárolta meg és éveken át csinosította, sok extrával látta el. – A bal oldali hátsó ablakot nyithatóvá tettem, a lámpán lévő kavicsvédőket, a szélterelőket kicseréltem, a hátsó ablakba pedig csillag alakú pótféklámpát szereltem be, amelyet Kaliforniából rendeltem – mutatta büszkén járgányán. Hozzátette: sok keresgélés előzte meg a felújítást, s sok alkatrészt kellett külföldről beszereznie.
Pirkhoffer András VW Bogár mánia
Fotók: Németh AndrásA négyhengeres, 1200 köbcentis, 36 lóerős motor ciripelő hangja hamar felkelti a látogatók figyelmét. Számos kiállításon bemutatkozott már a különleges bogárhátú. Egy ausztriai bogárfesztiválon 450 autó közül a legszebb húszba válogatták be, az idei szlovéniai találkozón pedig a legszebbnek választották.
Az ötvennyolc esztendős autó 120 kilométert képes megtenni óránként. Pirkhoffer András télen pihenteti bogarát a garázsában.
A karosszérialakatosként dolgozó férfi nyitott szemmel jár a veterán gépek között, szeretne a jövőben egy Volkswagen kisbuszt is vásárolni, amin éveken át bütykölhetne, hogy minél szebb állapotba hozza.
Jó szomszédságban parkolhat
A bogárhátú a német autógyártás két másik különleges modellje mellett parkol. – A 3-as és a 4-es modellből nagyon keveset gyártottak a 70-es években, elől van a csomagtartó, hátul a motor, sajnos nem volt túl népszerű a léghűtéses motorja miatt – mesélte róluk Pirkhoffer András.
Fotók: Németh András