2023.10.25. 09:46
Gyors és hatékony az online ügyintézés
Egyre nagyobb igény mutatkozik az elektronikus ügyintézésre.
Rengeteg szolgáltatást, dokumentumot találhatunk a magyarorszag.hu kormányzati portálon – hívja fel a figyelmet a kormányhivatal Nyugdíjbiztosítási és Rehabilitációs Igazgatási Főosztálya. Már nem kell feltétlenül személyesen felkeresni a hivatalt, ha ügyet szeretnénk intézni. A teljes körű elektronikus kapcsolattartás jegyében nyugdíjbiztosítási szakterületen is lehetőség van online ügyintézésre a portál Személyre Szabott Ügyintézési Felületén (SZÜF) található „NYUGDÍJ” főcsoport menüben. Ennek köszönhetően az eddig már megtalálható űrlapok (pl.: öregségi nyugdíj, hozzátartozói nyugdíj) immár elektronikusan nyújthatók be az alábbi, nyugellátás igénylésére irányuló beadványok: nemzetközi öregségi nyugdíj és egyéb saját jogú ellátások iránti igény, bejelentés a minimálbér 18-szorosát meghaladó keresetről, bejelentés a közszférában való foglalkoztatás kezdetéről, megszűnéséről, folyósítási címváltozás, kérelem a jogosult halála esetén fel nem vett ellátás kifizetéséhez, külföldön élő vagy tartózkodó személy nyilatkozata az ellátás folyósításához. Az egyéb nyugdíjszerű ellátások iránti és az adategyeztetési eljárás iránti kérelmek is elérhetők online.