2023.12.25. 07:03
A karácsonyi zokni a legnépszerűbb ünnepi kiegészítő
Minél fiatalabb valaki, annál inkább ölti magára a karácsonyt – derül ki a Klarna reprezentatív felmérésének* adataiból. Tízből hat Z generációs tervezi, hogy az ünnepi témát beépíti a karácsonyi outfitjébe, és a milleniálok körében is több lesz az, aki karácsonyi zoknit húz, csúnya pulcsit ölt magára vagy épp tematikus pizsamában díszít fát. Minden 8. nő készít karácsonyi témájú manikűrt.
Az AI-alapú globális fizetési és vásárlási szolgáltató, a Klarna 15 országban összesen több mint 15 000 embert kérdezett meg arról, hogy mit viselnek az ünnepek alatt.
Ünnepi vs mindennapi
A többség inkább a hétköznapi viseletet preferálja az ünnepi időszakban is. Az adatokból úgy tűnik, hogy tízből négyen maximum a kiegészítőkkel játszanak, és szinte ugyanazt veszik fel, amit a mindennapokban is hordanak. Minden 10. válaszadó pizsamában és kényelmes öltözékben tölti az ünnepi napokat, 44% válaszolta, hogy elegáns ruhát fog viselni a fa alatt, sőt, minden 5. válaszadó különösen elegánsat választ a szekrényéből. 3% pedig egyenesen szexi ruhába bújik.
Sokak lábán lesz idén karácsonykor ünnepi témájú zokni
A generációk között jelentős az eltérés abban, hogy az ünnepi téma megjelenik-e az öltözékükön. A Klarna friss reprezentatív felmérésének adatai azt mutatják, hogy minél fiatalabb valaki, annál inkább választ valamilyen karácsonyi mintás ruhadarabot vagy kiegészítőt. A Z generációsok 61, a milleniálok 55, az X-esek 38, míg a baby boomerek csak 28%-a ölti magára a karácsonyt a közelgő ünnepi időszakban.
A legnépszerűbbek minden generáció esetében az ünnepi témájú zoknik, amit a tematikus pizsamák és a csúnya pulcsi követnek. Kedveltek továbbá ilyenkor a karácsonyt idéző ékszerek, hajcsattok, sálak és nyakkendők is, sőt, kikerülnek a fehérneműs fiókból a karácsonyi bugyik, boxerek is. Minden 8. nő még ünnepi témájú manikűrt is készít vagy készíttet ilyenkor.