2024.03.02. 06:00
Tavasszal újra menetrendbe állítják a kormányablakbuszt Somogyban
A téli szünet után márciustól újra felkeresi Somogy kistelepüléseit a Mobilizált Kormányablak, vagy, ahogy mindenki ismeri, a kormányablakbusz.
A szolgáltatás három év alatt megduplázta az elért helyiségek számát a vármegyében, tavaly már 89 településen várta az állampolgárokat, akik több mint 2100 ügyet intéztek el, ezer esetben pedig tájékoztatást kértek és kaptak.
A kormányablakbuszon a kormányablakokban elérhető számos ügytípus intézhető, továbbá lehetőség van a hatósági eljárásokat megindító kérelmek benyújtására, illetve tájékoztatást kaphatnak az egyes eljárásokban az ügyintézés menetéről (a szükséges dokumentumokról, az eljárás költségeiről, ügyintézési határidőről).
Az alábbi ügyeket tudják elintézni az ügyfelek a mobil ügyfélszolgálaton: személyi igazolvány igénylése, lakcímváltozás bejelentése, jogosítvány (vezetői engedély) ügyintézése, parkolási igazolvánnyal kapcsolatos ügyek, diákigazolvány igényléséhez szükséges NEK-adatlap felvétele, útlevél igénylése, valamint ügyfélkapu regisztráció. A kormányablakbuszon illetékfizetésre csak bankkártyával van lehetőség. Az aktuális menetrendet megtalálják a www.kormanyhivatalok.hu honlapon, Somogy vármegyére kattintva.