2024.09.11. 18:55
Igazi árbombát dobott a Terhit forgalmazó Hírös Yacht a balatoni elektromos hajók piacára
: a 6 vagy 12 kW-os Torqeedo hajtáslánccal szerelt oldal- vagy középkonzolos hajó nemcsak roppant olcsó, hanem C minősítésével lényegében korlátlanul használható a tavon.
A finn terhi az ABS hajók nagy szakértője, az északi országok legtartósabb és legnépszerűbb hajóit ők gyártják, írja a Vitorlásmagazin. Egy kis magyar tuninggal megfejelve pedig jó esély van rá, hogy a Balatonon is gyorsan elterjedjen a Terhi 450-es modellcsalád.
KORLÁTLAN BALATONI HASZNÁLAT
A 450-es három kivitele közül az oldalkonzolos SC-verzió és a középkonzolos CC kapja meg a hazai forgalmazótól a Torqeedo 48-5000-es hajtásláncának 6 vagy 12 kW-os verzióját. Esetükben ez valóban komplett hajtásláncot jelent akkumulátorpakkal (illetve pakkokkal), motorral, vezérléssel, garanciával. És ami a lényeg: a C kategóriás minősítésű hajók a 12 kW-os motorral és annak dupla akkumulátorcsomagjával korlátlanul használhatók a Balatonon. Tehát nemcsak partmenti hajózásra (mint sok más gyártó és forgalmazó hasonló méretű modelljei), hanem legálisan lehet velük menni a túlpartra, akár éjszaka, akár viharjelzés idején is. (Persze csak akkor, ha valakinek halaszthatatlan dolga van éjszaka és viharjelzésben a túlparton.) Laza cirkálással, vagyis 8 km/h órás tempóval használva 4-5 óráig bírja még a kisebbik teljesítményű hajtáslánccal is a hajó, a 12 kW-os pedig a dupla akkumulátorpakknak köszönhetően még ennél is jóval hosszabb üzemidővel rendelkezik – de már nyilván a 40-48 km-es hatótávolság is elég egy Füred-Siófok távhoz akár oda-vissza is.
Közép vs oldalkonzol: a aszimmetrikus oldalsó elhelyezés előnye, hogy nem zavarja a közlekedést a fedélzeten, a középkonzolos kialakítás jobb egyensúlyt biztosít és alapvetően jobb kontrolt is biztosít
SKANDINÁV DIZÁJN
A hajó belső kialakítása skandinávosan ergonomikus és praktikus: a csúszásmentes felületkezelés növeli a biztonságot. A zárható tároló rekeszek elől és hátul valamint a kiegészítők elhelyezésére szolgáló nyitott rekeszek roppant használhatóvá teszik a hajót. Az oldalkonzolos változat elsősorban azoknak a vásárlóknak készül, akik a hobbicélokon kicsit már túlmutató profi/félprofi igényrendszert támasztanak a hajójukkal szemben.
A bikák és egyéb veretek, akárcsak a korlátok és a csúszásgátlós felületkezelés az alapfelszereltség részét képzik
A középkonzolos CC változat elsősorban azoknak a vásárlóknak készül, akik a hobbicélokon kicsit már túlmutató profi/félprofi igényrendszert támasztanak a hajójukkal szemben. Alapfelszerelés a kormányállás szélvédővel és az azt szegélyző korlát, a kikötő bikák és a nagyméretű tároló rekeszek.
Skandináv módi: praktikus tárolórekeszek és felhajtható pad az orrban
Technikai adatok
Teljes hossz.: | 4.45 | m |
Testhossz: | 4.45 | m |
Max. szélesség: | 1.85 | m |
Üres tömeg: | 310 | Kg |
Teljesítmény: | 6/12 | kW |
Férőhelyek: | 5 | fő |
Kategória: | C |
Listaár: 6 990 000 HUF (bruttó)
(az ár a 6 kW-os verzióra vonatkozik)