2017.09.04. 17:09
Iskolafejlesztési beruházás volt Fertődön
Egymilliárd forintos hazai forrásból, kiemelt beruházásként épült meg Fertődön a Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakképző Iskolájának tíz tantermet, természettudományos szaktantermet és egy tornacsarnokot is magában foglaló épülete, amelyet a Nemzetgazdasági Minisztérium munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára avatott fel a hétfői tanévnyitó ünnepségen.
Cseresnyés Péter kiemelte, a fertődi iskola fennállásának 71 éve alatt követte alapítója és névadója, a neves kutató és oktató Porpáczy Aladár szellemiségét, és folyamatosan törekedett a megújulásra.
Cseresnyés Péter köszöntőjében kijelentette: az oktatás infrastruktúrájának fejlesztése mellett a szakképzés minőségének javítására, emelésére is gondot kívánnak fordítani, ezért indították el a nyáron a szakgimnáziumokat érintő szakképzési kerettantervek felülvizsgálatát. Mint mondta, az oktatás folyamatában szeretnének a már kialakult, az iskolák által megszokott rendszerben több mozgásteret, választási lehetőséget adni.
Hozzátette: a szakmai tartalmak módosítása nélkül, egyszerűsített tantárgystruktúrával, a fő- és mellék-szakképesítés tananyagának egyértelmű szétválasztásával szeretnének kialakítani egy olyan „szabad sávot”, amelyet a tanulók kompetenciáit és készségeit növelő tartalmakkal tölthetnek fel az iskolák, így növelve, ezáltal pedig javítva a diákok munkaerőpiaci vagy továbbtanulási esélyeit.
Az államtitkár közölte: hat ágazatban, tizennyolc tantárgy esetében ezek az alternatív tantervek elkészültek, alkalmazásukra az 2018-2019-es tanévtől lesz mód, az idei tanév pedig lehetőséget nyújt a pedagógusoknak arra, hogy megismerkedjenek a lehetőséggel és eldöntsék, szeretnék bevezetni vagy sem.
Cseresnyés Péter felsorolása szerint a változtatásokra olyan ágazatokban lesz lehetőség, mint például az épületgépészet, a vegyészet, az építőipar, a közgazdaság, a kereskedelem és a turisztika.
Az államtitkár azt mondta, közös feladat lesz, hogy az idei tanévben összeállítsák a „szabad sáv” választható tartalmát is, amelyben olyan ismeretek oktatása is szerepelhet, mint a gépírás, a gépjárművezetés, vagy az ágazati készségeket erősítő tantárgyak listája, amelyekkel az intézmények kiegészíthetik, bővíthetik pedagógiai programjaikat.