2017.03.04. 07:22
Mobidik üzent
Eljött hozzánk Mobidik, s itt volt egy egész hétig! Sajnos el kell mennie, de jó szokásához híven maradandó nyomot hagyott!
Minden digitális földi jóval felszerelt, 21. századi tanterem képében érkezett. Miközben konténerbe zárt formáját kurtán-furcsán nézegettük, pontosan tudtuk, hogy a látszat mindig csal, csak a csaló nem mindig látszik! A jól értesültek persze azonnal tudni vélték: ő maga a jövő!
Ugyan azt írták rá, hogy Mobil Digitális Iskola, s úgy emlegették, hogy Mobidik, mi éreztük, nem akárkivel van dolgunk. Nem! Nem! Az utazó digitális iskola nem pusztán az informatikaoktatás legújabbkori vívmányainak szószólója. Ő maga az új iskola, amely a digitális szemléletváltás nagyköveteként arról igyekszik meggyőzni bennünket, hogy miként is oktathatók a különböző tantárgyak, miként szerezhető meg az új tudás, miként tehető izgalmasabbá, komplexebbé, befogadhatóbbá az információ a 21. század eszközrendszereivel.
A „nagykövet” arra is felhívta a figyelmet, hogy kockázat nélkül nincs győzelem! S arra is, hogy ne féljünk! Mert ha bővül az emberek tudása és cselekvőképessége, akkor a több tudás ugyan több bizonytalanságot és kockázatot is szül, de a digitális világ az az új technika, amely az új tudás tartalma mellett új formákat is jelent, s megtanít arra, hogyan változtassuk meg a régi cselekvési sémákat.
A mai modern tudástársadalmak törékenyebbek a modern ipari társadalomnál, mert az info-kommunikáció gyorsító és erősítő hatása „felszaporítja” a tudást, s az eddigi tudásbéli erőviszonyok radikálisan megváltoznak. Akié a lehető legnaprakészebb információ, azé az az új tudás is, amely lehetővé teszi, hogy a gyorsan és ellentmondásosan változó világ nem a kockázat-kerülést, nem az egyneműséget, a sematikus rendet és ismétlődést, hanem a kreativitást, a rugalmasságot, a függetlenséget és a teljesítményt díjazza. Ezért jött hát Mobidik!