Félrevezetés helyett híreket

2019.11.15. 13:00

Elég a fake newsból, mondja a Facebook új versenytársa

Nem kisebb személyiség, mint a Wikipédia társalapítója, Jimmy Wales indította a Facebook és a Twitter konkurenciáját.

Szinte titokban indult a WT:Social nevű portál, Wales csak tegnap számolt be róla a nyilvánosság előtt.

Az 53 éves internetes vállalkozó újságíróknak elmondta: a Facebook és a Twitter felületessége késztette egy új fórum beindítására, s azt reméli, hogy az új portál

„legyőzi” majd a szerinte kattintásvadász és félrevezető hírekkel megtűzdelt Facebookot.

Úgy fogalmazott: az emberek „torkig vannak az ócska hírekkel és az álhírekkel”.

Jimmy Wales
Fotó: MTI/EPA/Laurent Gillieron

Az itt elérhető portál kinyilvánította, hogy

soha nem fogják eladni az adatainkat, védik a magánéletet és nem befolyásolják a hirdetők.

Az új szolgáltatás lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy cikkekhez, elemzésekhez, információkhoz vezető linkeket osszanak meg, beszélgetéseket és vitákat nyissanak. A politikától a műszaki újdonságokig és a méhészetig mindenről lehet szólni, és mindenhez lehet hozzászólni.

A hírek áramlása a Facebookon megjelenő hírfolyamhoz hasonló, de csak formailag.

Míg például a Facebookon azok a bejegyzések kerülnek az élre, amelyet a legtöbben osztanak meg vagy kommentálnak, a WT:Social a legfrissebb híreket helyezi az élre. A tervek szerint nemsokára bővülnek is a szolgáltatások: egy gomb megnyomásával a felhasználók javasolhatnak majd értékes, minőségi tartalmakat.

Ne a reklám határozza meg a tartalmat

Az új közösségi média működtetésére Wales új céget hozott létre, amelynek semmiféle kapcsolata nincs a Wikipédiával. Az üzleti modell azonban az internetes lexikontól származik: a WT:Social a felhasználók adományaira épít annak érdekében, hogy elkerülje hirdetések közzétételét. Jimmy Wales meggyőződése szerint ugyanis a tartalmak minőségi romlásáért és a közösségi média vitatható vagy egyenesen rossz irányaiért a reklámok a felelősek. „A közösségi médiát működtető vállalatok üzleti modellje a reklámok miatt eléggé problematikus” – fogalmazott Wales.

Alapítója szerint a WT:Social nem lesz különösebben jövedelmező, de fenntartható marad. A működtető csapat kis létszámú: kevés adminisztrátorból és néhány fejlesztőből áll.

Az október óta működő új közösségi médiának eddig csak mintegy 50 ezer látogatója van, szemben a Facebook kétmilliárdos táborával. Wales szerint a cél utolérni és meghaladni a Facebook látogatottságát.

Borítókép: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!