Utolsó mondat

2022.06.18. 14:30

Közlekedésbiztonsági kampányt indít a HUMDA

Év végéig tartó országos közlekedésbiztonsági plakátkampányt indít a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

A plakátok országszerte számos forgalmas útszakaszon, többek között autópályák mellett hívják fel a figyelmet a biztonságos közlekedés fontosságára – tartalmazza a HUMDA közleménye.

A molinókon a súlyos balesetek előtti elképzelt utolsó mondatokkal, illetve mindenki által ismert, ám nem mindig megfogadott tanácsokkal figyelmeztetik az autósokat és a motorosokat a gyorshajtás, illetve az ittas vezetés veszélyeire, a felelős közúti magatartás fontosságára – tették hozzá.

Forrás: HUMDA

Felhívták a figyelmet arra, hogy az elmúlt évben 14 233 személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt Magyarországon, melyek során 18 599-en sérültek meg és 544-en haltak meg a KSH adatai szerint.

Utóbbi adat ugyan jelentős javulás az 1990-es 2400 feletti számhoz képest, de a 2020-as 460-hoz képest növekedésnek számít – igaz, akkor a koronavírus-járvány miatt sokkal kevesebben vettek részt a közlekedésben. 2019-ben 602-en haltak meg közúti közlekedési balesetben, ahhoz képest csaknem 10 százalékos javulás a tavalyi statisztika. Idén az első negyedévben 98 a halálos áldozatok száma – ismertették.

Hangsúlyozták, hogy a HUMDA kiemelt célja a súlyos és halálos kimenetelű közlekedési balesetek számának radikális csökkentése. Ennek a munkának fontos eleme a társadalom széles körű szemléletformálása, amely a nemzetközi jó gyakorlatok megismerésével és átvételével, innovatív technológiák bevonásával, valamint az Európai Unió és az ENSZ balesetmegelőzési irányelvei figyelembevételével történik.

A plakátkampány immár a harmadik ilyen figyelemfelhívó akciója az ügynökségnek. A korábbiakkal szemben most nemcsak egy hónapig, hanem év végéig láthatók lesznek az óriásplakátok a forgalmas útszakaszokon. Emlékeztettek arra, hogy Magyarországnak és az egész Európai Uniónak célja, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés, 2030-ra pedig a jelenleginek a felére csökkenjen a végzetes kimenetelű balesetek száma. Ezt szolgálja a plakátkampány is – áll a közleményben.

Borítókép: HUMDA

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!