neked melyik?

2020.11.05. 15:00

Minőségi borélvezetre ösztönzik a fiatalokat

Második szakaszához érkezett a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) átal meghirdetett Jó bor című edukációs kampány, amely az elsőhöz hasonlóan a 20–35 éves fiatalokat, kezdő borfogyasztókat célozza meg, ehhez pedig új tartalmakkal hívja fel a figyelmet a minőségi magyar borfogyasztásra.

Forrás: Shutterstock

Fotó: View Apart

A november másodikán elkezdett kampánnyal a tanács a minőségi magyar bor tudatos és mértékkel való fogyasztására ösztönöz – írja a Magyar Nemzet.

Az edukáció szükségességére a HNT országos kutatásának eredménye hívta fel a figyelmet, amely szerint

a magyar fiatalok borral kapcsolatos tudása hiányos, és a minőségi borélvezet sem feltétlenül jellemző az esetükben.

A szakértők szerint ezért új eszközökkel, új csatornákon kell megszólítani az ifjabb generációt, és segíteni kell a tájékozódásukat a hazai borok világában.

A kampány fő platformja továbbra is a Magyarborod.hu nevű honlap, ahol szórakoztató próbatételeken keresztül sajátítható el a borokkal kapcsolatos tudás, a feladatokat Herczeg Ágnes borszakértő szakmai útmutatásával állították össze – közölte a HNT.

A bővített tartalomnak köszönhetően

a fiatalok például választ kaphatnak arra, hogy pontosan mi az aszú, mi adja a különleges ízvilágát, illetve mit jelentenek a puttonyszámok, és mit értünk esszencia alatt.

Emellett az érdeklődők többek között a téli időszak közkedvelt italától, a forralt bortól is inspirálódhatnak, sőt recepteket is kipróbálhatnak.

A hathetes kampány leginkább az Instagram és Tiktok felületein zajlik majd, ahol a hirdetések mellett számos influencer népszerűsíti a kampányt és a magyar bort. A hegyközségek tanácsának közlése szerint többek között olyan véleményvezérek csatlakoztak az akcióhoz, mint Diaz (Wellhello), Gyarmati Panka vagy Gelencsér Tímea. A kampány saját Facebook-oldalán öthetes nyereményjátékot is hirdetnek.

A szakmai szervezet arra is kitért, hogy a szőlészetben és a borágazatban stratégiai fontosságú magyar fajták és bortípusok az évzáró kampányban hangsúlyos szerepet játszanak, így többek között az Irsai Olivér, az Olaszrizling, a Kadarka, a Kékfrankos, a pezsgő és az aszú.

A HNT együttműködést kötött az Auchan áruházlánccal, ahol a kampány tematikájához igazodva húsz üzletben hétről hétre kiemelt kihelyezést kapnak a népszerűsítendő magyar borok.

Borítókép: illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!