2015.08.25. 08:00
Nőtt a belföldi értékesítés - növekedésben bíznak a cégvezetők
Felemás eredmények a somogyi gazdaságban: a leállással, karbantartással telt nyár után a korábbinál erősebb forgalomban bíznak a cégvezetők. Bár az ősszel újabb kemény küzdelemre van kilátás.
Szalai Gyula, a KVGY igazgatója szerint náluk épp ellentétes folyamat játszódott le az elmúlt időszakban. Miközben az exportbevétel 9,5 százalékkal csökkent, a belföldi forgalomban 11 százalékos növekedést mutattak ki.
– Külföldön számos országban leállították vagy nem indították el az erőművi beruházásokat, ez is közrejátszott az exportforgalom alakulásában – jegyezte meg a 350 dolgozót foglalkoztató vállalat vezetője. – A biztosítóbetét-piacon pedig egyre inkább érezhetővé vált a távol-keleti konkurencia tevékenysége. A kínai gyártókon kívül az indiai cégek is egyre nagyobb mennyiségű árut dobnak piacra.
Rámutatott: ebben a közegben számukra rendkívül lényeges, hogy a belföldi értékesítés nőtt. A betonházas trafóállomásból közel 25 százalékkal több rendelést kaptak, azt szeretnék, ha a jövőben más területen is fellendülne az üzlet.
Gerber András, a Kaposvári Videoton igazgatója kifejtette: a tavalyi közel 21 milliárd forint forgalommal szemben az idén 23-24 milliárd forintot terveznek. Az év első felében 15 százalék körüli forgalombővülést mértek, s újabb megrendelésekről folytatnak egyeztetést. A cégnek jelenleg 5-6 stratégiai partnere van, a velük folytatott üzletből származó bevétel a teljes forgalom közel 80 százalékát adja. A jövőre nézve biztatónak tartja a cégvezető azt is, hogy 2016-ban újabb termékek gyártását kezdik el.
Óvatos a nagyvállalati szektor
A hazai nagyvállalati szektor visszafogottan látja pénzügyei jövőbeni alakulását, az árbevétel-várakozások több mint felére, az eredményvárakozások pedig harmadára estek vissza egy év alatt – derült ki a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás második negyedéves adataiból. A vállalatok átlagosan 1,6 százalékos árbevétel, és 1,1 százalékos profitnövekedést valószínűsítenek a következő egy évben, s inkább az exportból várnak árbevétel növekedést, mint a belföldi értékesítésből.