Botrány

2023.09.01. 08:34

Ezért változott a Lidl ígérete a magyar húsokkal kapcsolatban

Nincs két éve, hogy a Lidl megígérte, kizárólag magyar beszállítóktól érkezik friss baromfi- és sertéshús a boltjaiba. Ennek mára nyoma sincs, van viszont irreálisan olcsó német és lengyel import.

MW

Illusztráció

Forrás: Világgazdaság

Fotó: Vémi Zoltán

A 2021. november végi bejelentésről sajtóközlemény is készült, ami azóta is elérhető a Lidl saját felületén. Két év sem telt el, de most mégis azt tapasztalja az egyszeri vásárló, hogy a német hátterű diszkontlánc polcait olcsó német és lengyel import árasztotta el a sertés és a baromfi termékkategóriában, a 100 százalékos magyar beszállítói aránynak pedig nyoma sincs – írja a Világgazdaság.

A portál arról is beszámolt, hogy a Lidl boltjaira országszerte irreálisan nyomott árú német sertésdarálthús-szállítmányt öntöttek rá, ami jellemzően 10–30 százalékkal olcsóbb, mint a hasonló kategóriájú magyar termék.

Tehát a Lidl lépése egyrészt értelemszerűen magyar árut szorít ki, másrészt olyan árversenybe hajszolja bele a rivális kiskereskedelmi láncokat és azok magyar beszállítóit, ami rövid távon is súlyos károkat okozhat a magyar hús- és vágóiparnak. Nem véletlen, hogy ez az olcsó árukészlet nem a német piacon kötött ki, ott ugyanis hasonló negatív hatásokat eredményezne.

A Lidl részéről Tőzsér Judit vállalati kommunikációs vezető jelezte: a cég célul tűzte ki, hogy „Magyarország kormányának törekvéseivel összhangban letörje az inflációt, és ezáltal támogassa a magyar családokat”. Az infláció letörésében és a magyar vásárlók támogatásában vívott harchoz pedig a „Lidl az alacsony árak biztosításával tud hozzájárulni, a vállalat ugyanis, ahogyan eddig is, elsősorban a vásárlók érdekeit tartja szem előtt”.

Tőzsér Judit ezt követően a magyar beszállítóknak tett vállalásukat értékelte. Szerinte a vállalat kiemelten kezeli magyar beszállítói partnereit, és továbbra is azon dolgozik, hogy az együttműködés töretlen legyen, hiszen a magyar termékeknek központi szerepük van az áruházlánc termékkínálatában.

Csakhogy azt is kiemelte, hogy 

a diszkontlánc 2021. novemberi vállalása óta nagymértékben megváltozott a gazdasági helyzet. A háború kitörése, az infláció, valamint az energetikai árak drasztikus növekedése mind hatással volt az élelmiszer-kiskereskedelmi piac működésére. Ezzel indokolta, hogy az áruházlánc kínálatában elérhetők importhúsok is.

A teljes cikk ITT olvasható.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában