Folyamat

2017.12.07. 20:00

Megtanulják: akinek több jut, több a felelőssége is

Az adománygyűjtők szerint mindenkiben megvan a hajlam az adakozásra, ám sokan nem tudják, milyen módon segíthetnék igazán a rászorulókat.

Turbéki Bernadett

Kaposváron két iskolában is irányt mutatnak a diákoknak és szüleiknek. Egy olyan alapítványnak gyűjtenek, amely segít nyomon követni az adomány útját egészen a célba érkezéséig.

– Tartós élelmiszer: liszt, cukor, olaj, édesség, konzervek, plüssjátékok, kirakók – a Kisfaludi Utcai Tagiskola negyedikesei azokat az adományokat sorolják, amelyeket már dobozokba gyűjtöttek, és hamarosan be fogják csomagolni. A gyerekek azt is tudják, kiknek küldik a meglepetést. – A mi osztályunkban négy lány kapja a csomagot: három nagy, és egy kicsi – mesélik. –Annyit tudunk róluk, hogy nagyon szegények, és csak egy edényben főznek, arra sincs pénzük, hogy cukrot vegyenek...

A Kisfaludy Utcai Tagiskolában már korábban is gyűjtöttek adományokat, ha szükség volt rá egy-egy természeti csapás kapcsán. Rendszeressé négy éve vált az akció, amikor a Mélyben és Reményben Alapítvánnyal felvették a kapcsolatot. Osztályonként egy-egy családot támogatnak az iskolába járó, többnyire jó szociális háttérrel rendelkező gyerekek és szüleik: tartós élelmiszereket, használt ruhákat és játékokat, tanszereket küldenek a rászorulóknak az alapítványon keresztül.

– Használt ruhát egész évben gyűjtünk, néha érkezik egy-egy műszaki cikk felajánlás, a tanév végén pedig egy asztalra mindenki kipakolhatja azokat a tanszereket, amelyeket a következő

tanévben már nem fog használni- mesélte az iskola igazgatója, Agócsné Horváth Andrea. – A mostani, adventi gyűjtés kapcsán több mint ötven gyermeket és családjaikat támogatjuk.

Minden évben fényképeket kapunk arról, hogyan örültek a gyerekek a csomagoknak. Jó érzés látni, hogy célba ért az adomány – mondta az igazgatónő.

A Zrínyi iskolában is fontosnak tartják, hogy az adomány útja nyomon követhető legyen. Ebben az intézményben először egy osztályból indult a kezdeményezés, amit később az egész intézményre kiterjesztettek. Varga Tamásné igazgatóhelyettes szerint fontos, hogy a gyerekek meg tanuljanak adni.

– Minden rólunk szól. A médiumokban, a reklámokban azt látjuk, mi a jó nekünk, mi az, ami jár nekünk. Csak abba nem gondolunk bele, hogy aki többet kapott, annak felelőssége van, hogy azokat segítse, akiknek kevesebb jutott. Az adakozás erre tanítja meg a gyerekeket. Vegyék észre, ha a környezetükben segíteni kell valakinek- mondta az igazgató helyettes asszony. Az iskola tanulói között akadnak, akik több fórumon is adakoznak szüleikkel.

– Megbeszéltük, hogy a zsebpénzünkből veszünk valamit és azzal is támogatunk egy-egy kisgyereket – mondta a hatodikos Júlia, és kishúga, a harmadikos Zsófi. – Anyukánkkal mindig készítünk egy-egy cipős doboz ajándékcsomagot is, amire ráírjuk, hány éves gyerekeknek való. A kinőtt ruháinkat is fel szoktuk ajánlani, és azokat a tanszereket, kifestőket, amit nem használtunk, szintén tovább adjuk- mesélte a testvérpár. A gyerekeknek is fontos, hogy mit és milyen körülmények között adnak. A szervezett keretek jobban buzdítják őket.

– Kaptunk egy lapot, amin volt egy idézet arról, mit szeretne egy kislány. Az osztályfőnökünk pedig a szüleinknek küldött e-mailt a gyűjtésről. Fontos, hogy személyesen lettünk megszólítva, így nem hagytuk figyelmen kívül az akciót. Biztosan jó helyre kerül, amit adunk. Azzal, hogy megmondják, mire van szükség, még nagyobb kedvet csinálnak, mert a pénzt nem tudjuk, mire költik- mondták a nyolcadikosok a Zrínyi iskolában. Az intézményben más szervezeteket is támogatnak egy-egy aktuális felhívás kapcsán. Adományokra azonban nem csak az adventben van szükség, a Zrínyiben már azon gondolkodnak, hogyan tudnák folyamatossá tenni az akciót és egész évben ünnepé varázsolni a mélyszegénységben élő családok hétköznapjait is.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában