2020.05.29. 13:39
Időutazás az új Peugeot 2008 űrhajós kapitányaként
A Peugeot új városi szabadidőautó-konstrukciója nem csupán a hétköznapi autózásról, hanem úgy alapvetően a közlekedésről tárolt dogmáimat is átírta a fejemben. Az új 2008 külsejével és tudásával egy pillanat alatt repít a jövőbe, megmutatva, hogyan kapcsolódhat szinte tökéletesen egy magával ragadó formaterv a legmodernebb technológia furmányos vívmányaihoz.
A Peugeot új városi szabadidőautó-konstrukciója nem csupán a hétköznapi autózásról, hanem úgy alapvetően a közlekedésről tárolt dogmáimat is átírta a fejemben. Az új 2008 külsejével és tudásával egy pillanat alatt repít a jövőbe, megmutatva, hogyan kapcsolódhat szinte tökéletesen egy magával ragadó formaterv a legmodernebb technológia furmányos vívmányaihoz.
A Peugeot híres arról, hogy a szemnek nagyon is kellemes külsejű, legtöbbször a korszellemet jócskán meghaladó formavilágú autókat gyárt. De, ha mindez egyszer ez a márkaimázs része lesz, akkor kell igazán figyelnie a tervezőknek, nem engedhetnek a minőségből. Az új Peugeot 2008 kifejezetten erősíti ezt a képet.
Már az alapáron kínált Orange Fusion szín is vonzotta a szemem, mikor átvettem az autót az Autó-Máté Kft siófoki Peugeot szalonjában. A narancssárga gyöngyház metál kiemeli azokat a merész íveket és világítótesteket, amelyek teljesen megkülönböztetik az autót. A formavilág nem csak nekem tetszett meg az első pillanatban: a teszt során sokan néztek rám irigykedve, sőt, volt aki velem együtt fotózta az új Peugeot 2008-at... Így már teljesen érthető, miért kapott a modell Red Dot-díjat a termék design kategóriában, ami az egyik legrangosabb elismerés az autóiparban.
Peugeot 2008 teszt
Elég nagy lezserség, hogy kulccsal a zsebben lehet autókázni, hisz elég már a jelenléte is a vezetéshez kulcs nélküli indításnak köszönhetően. A motor annyira halk belülről, hogy az indulását leginkább a három dimenziós i-Cockpit fantázianevű műszerfal fényeinek táncából érzékelheti az egyszeri autós. A kategóriáját meghaladó hangszigetelés teszi a dolgát, szinte semmit nem enged beszűrődni az 1,2-es turbós, benzines erőforrás hangjából. Hagyományos kézifék nincs, ez is elektronikus a 2008-ban. Gázadásra észrevétlenül old, ha megállunk, ugyanígy rögzít. Nincs dolog vele.
A tesztautó egy nyolc sebességes automata váltóval szelídítette az útra a motor 130 lóerejét, méghozzá tökéletesen! Amúgy is nagy barátja vagyok az ilyen típusú váltómegoldásnak, így a teljesen észrevétlen kapcsolgatásai abszolút elégedettséggel töltöttek el. Mindig tudja, melyik sebességhez, fordulathoz milyen fokozat tartozik, sosem hibázott. Meg kell jegyezni, hogy az 1,2-es turbós benzines mellett a motorkínálatban található még egy ezerötös turbódízel, valamint egy igazán innovatív, 136 lóerős elektromos hajtás is.
Az autó belterét az indulás utáni percekben megszereti az ember. Gyermekkorom vad álmai elevenedtek meg egy pillanat alatt (egy űrhajóban ülök, s természetesen a parancsnok is én vagyok). Ezt erősítik a szokatlan, mégis szerethető ívek a műszerfalon, a sportos, ám mégis kényelmes ülések, illetve a holografikus, három dimenziós műszerfal és az érintőképernyős központi kijelző. A formavilág egy pillanat alatt a jövőbe repíti az autóst, és ki ne akarná kipróbálni...
Az új 2008-as a kor követelményeit meghaladó biztonsági megoldásokkal rendelkezik. Tartja a sávot – beismerem ez kicsit elsőre meglep, hisz segít a kormányzásban –, de a kanyarívek meghódításában is kezes partner. Felismeri a táblákat és szól, ha úgy érzi, én nem. Persze csak szolidan villog és csipog, s még egy pillanatra se éreztem, nem én vagyok az oroszlános űrhajóm kapitánya. Figyeli a forgalmat, megóv az ütközéstől, bár ez utóbbit szerencsére inkább csak mutatta. Hiába, egy űrhajóra azért mégis jobban vigyáz az ember, de ha odafigyel, csak élveznie kell utazást biztosító kényelmet a hipertérben. Menet közben persze könnyű teret engedni a beépített Focal audiorendszernek is, ahogy koncerttermet varázsol az autóból.
Ahogy a családdal nehezítettem a tesztet – hiába, az űrhajós kapitányok dolga sem egyszerű – derült ki igazán, hogy az új Peugeot 2008 a kategóriáját meghaladó helykínálatot biztosít. 185 cm-es magasságommal is elfértem magam mögött, így a gyerekeknek sem volt nehéz a hátsó üléseken fickándozni. A kényelmes autókázáshoz, négy személlyel felpakolva hat liter körüli fogyasztást regisztráltunk egy megfelelően nagy utazótáv mellé.
Nem csoda, hogy sötétben értünk haza, de ahelyett, hogy rohantam volna a házba, még ültem kicsit az kölcsönkapott űrhajómban. A műszerfalon három, az ajtókon és a műszerfalon végigfutó ledes fénycsíkok nyolc színben pompázhatnak. Nekem a kék tetszett, de a gyerekek a pirosat szavazták meg, merthogy az még űrhajósabb. Három nap, ezer kilométer. Ennyi idő alatt bejárjuk Somogy szebbnél szebb tájait. Az új Peugeot 2008 jó társnak bizonyul ehhez, hisz nem csak a távolságot, az időt is legyőzzük segítségével.
A Peugeot 2008 induló ára 5.850.000 Ft, és a kipróbált modell akciós, 8,5 milliós alapára sem kevés, de a pénzünkért kapott kényelem és szolgáltatás garmadája ígéretes kárpótlásnak tűnik.
Ha kapható lesz kvantum-hajtóművel, egészen biztos a Peugeot 2008 fedélzetén navigálunk távoli galaxisok felé Kirk-kapitányként.
Addig is természetesen bárkiből lehet kapitány, aki felkerekedik, és kipróbálja az autót a Peugeot Máté balatonboglári, siófoki vagy dunaújvárosi telephelyén!