2020.11.10. 16:00
Átadták Kaposváron az ország első közlekedési központját
Átadták az Esterházy-hidat, miután Kaposvár egy 17 milliárd forintos beruházással teljesen átalakította a belváros közlekedését. Az országban elsőként a somogyi megyeszékhelyen valósult meg ilyen mértékű, a közösségi közlekedést magasabb szintre emelő fejlesztés.
Elkészült Kaposvár új jelképe egy hosszú út végén, mert a a város történelmi megújítása tudatos tervezés után jött létre. Ennek legfontosabb állomásait idézték fel a keddi hídavatón. Nyolc év előkészítő munka eredménye az intermodális csomópont, emelte ki Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója.
Átadták a Kaposvári Közlekedési Központot Fotó: Muzslay P.
– A város adottságát, történelmi hagyományait kihasználva az országban először valósult meg olyan komplex fejlesztés, amely nemcsak a busz- és vasúti közlekedést köti össze, hanem a gyalogos, a kerékpáros, és a közúti közlekedést is erősíti – hangsúlyozta a NIF vezetője.
Homolya Róbert, a MÁV-csoport vezérigazgatója már korábban is eljött megtekinteni az elkészült beruházást. Szerinte jó és hatékony tömegközlekedés nélkül nincs élhető és versenyképes város, térség, sőt ország. A kaposvárihoz hasonló módváltó közlekedési központ egy zöldebb és fenntarthatóbb környezetet támogat. Először az országban közös peron gyorsítja az átmenetet a vasúti és a buszközlekedés között.
– Fontos, hogy összehangolt menetrend és tájékoztatás álljon az évi 800 millió utazó rendelkezésére a vasúti és a buszközlekedésben, így egy egységes felületen vásárolhatók meg a jegyek – mutatott rá a MÁV vezetője. – A célunk egy tarifaközösség kialakítása a bérlet- és jegyvásárláshoz.
Kaposvár egy büszke és sikeres új korszakba lépett, mondta a hídavatón Szita Károly polgármester.
– Egy város soha sincs kész, ezért folytatni fogjuk a beruházásokat, amíg Kaposvár a Dél-Dunántúl meghatározó városa nem lesz – jelentette ki Szita Károly, aki többek között köszönetet mondott Orbán Viktornak, aki aláírta a szerződést, és ezzel 180 milliárd forint támogatás érkezett a Modern Városok Program keretében, és ezáltal a kaposváriak jobban élhetnek.
Elmaradt a hordógurítás és a tortaosztás
– Parancsoljanak! – engedett előre a sajtótájékoztató előtt a polgármester két babakocsit toló nőt, merthogy az arra járók máris birtokba vették a hidat, amit Kaposvár egykori újraalapítójáról, Esterházy Pál hercegről neveztek el. A Donnerben lakók közül sokan megjelentek a hídavatáson, ezzel bizonyítva, hogy az új létesítmény megnyitotta azt a területet, ami eddig kettészelte a várost a vasút mentén. A COVID-19 vírus terjedése átírta a nagyszabású ünnepi terveket, mert eredetileg hordógurítást is terveztek az új felüljárón, sőt Esterházy-tortával kínálták volna a közlekedőket. Mindez elmaradt ugyan, de a közlekedés megindult, mert naponta 32 ezer ember közlekedik busszal és vasúton a kaposvári csomópontban. A MÁV és Volán csoport vezetése leszögezte, hogy még sok hasonló fejlesztésre van szükség, hogy versenyképesebb legyen a szolgáltatást, amelyet nyújtanak.