2021.01.22. 11:30
Megújulhat az újjászüllető gépmadarak otthona Kaposújlakon
A kaposújlaki reptér hangárjának felújítására csaknem 50 millió forintot fordítanak, a munka kora tavasszal indul. Indokolt a fejlesztés, s legalább ennyire lényeges a repülőgép-szerelőknél az utánpótlás biztosítása.
– A repülőgép-szerelőink átlagéletkora 60 év körül van – mondta Kornyik Csaba, az Avia Rent Kft. ügyvezető igazgatója. – Összesen 34-en vagyunk, s közülük 12 szakszolgálati engedélyes repülőszerelő. Többen nyugdíj után maradtak a cégnél. Tavaly egy új szerelőt vettünk fel, de idén és 2022-ben is néhányan befejezik a munkát. Fontos, hogy időben megszervezzük az utánpótlást.
A kaposújlaki bázison pillanatnyilag egy szlovén JAK 52-es felkészítésén kívül ír tulajdonú Cessna ellenőrzése is munkát ad a szakembereknek. Kornyik Csaba szerint szép és felelősségteljes munkája van a repülőgép-szerelőknek, ám tény, hogy több év telik el addig, amíg önállóan végezhetnek el egy feladatot. Rendkívül szerteágazó feladatokat kapnak, minden teendőt részletesen rögzítenek, a légcsavar- és futóművizsgálattól kezdve a fék valamint a műszerek ellenőrzéséig.
Az ügyvezető igazgató kiemelte: a napi munkán kívül a bázis fejlesztéséről sem feledkeznek meg. Közel 50 millió forintból rendbe teszik a hangárt, az épület tetejére napelemet szerelnek majd fel és korszerű hőszivattyúkat is üzembe helyeznek. A tető valamint az épület külső hőszigetelése is szerepel a terveik között, s ha az időjárás engedi, akkor már márciusban nekilátnak.
– Az építkezés befejeztével a mostaninál jóval korszerűbb körülmények között dolgozhatnak majd a kollégáim – hangsúlyozta Kornyik Csaba.
Csak jobb jöhet
Az újlaki bázison az utóbbi években ellenőrzött, szerelt repülők közel 70 százaléka külföldi volt. A járvány miatt azonban a környező államokban is lecsökkent a repült órák száma, különböző korlátozások léptek életbe 2020 tavaszától fogva, s mindez a cég bevételén is érződik. Kornyik Csaba kiemelte: a járvány számos gép bejövetelét meghiúsította. Többek közt holland, osztrák, francia, svájci és brit repülőgépek felkészítése maradt el az utóbbi hónapokban. Munka azért van most is, Cessna, Piper és DA 20-as gépek időszakos ápolásával foglalkoznak, s kora tavaszig folyamatosan van feladatuk a szerelőknek. Abban bíznak, hogy hamarosan minden téren normalizálódik a helyzet, s újra beindul az élet a kaposújlaki légibázison. Mely lehetőséget nyújt a pilótaképzésre éppúgy, mint az ejtőernyős ugrásokra is.