2023.12.21. 08:03
Kormányablakok: igazgatási szünet
December 27. és 29. között igazgatási szünet lesz a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon, ezért érdemes még december 22. előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket. A december 27–29. közötti igazgatási szünet alatt korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja az ügyfeleket. Ügyintézés előtt érdemes a kormányhivatalok.hu honlapon tájékozódni a rendkívüli nyitvatartásokról.
A két ünnep közötti három munkanapon Somogy vármegyében Kaposváron, a Nagy Imre tér 1. szám alatti kijelölt kormányablakban lesz lehetőség az alábbi ügyek intézésére 9–14 óra között: személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos, valamint lakcímügyintézés. Ügyfélkapu és NEK-regisztráció, Európai Egészségbiztosítási Kártya-igénylés, tajkártyamásolat kiadása, ezen kívül rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadása. Az online beérkezett kérelmek, például vezetőiengedély-hosszabbítás, online lakcímbejelentés feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik. A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele.
A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetel a félfogadás, utóbbiak január 3-án nyitnak.