2024.07.09. 08:58
A pénzügy és az adminisztráció is érdekel? Helyezkedj el pénzügyi asszisztensként Mezőkövesden vagy környékén!
A pénzügyi és az adminisztrációs pozíciók egyaránt népszerűek az álláskeresők körében. Jó hír, hogy sok esetben nem kell választani ezen két terület között, hisz bizonyos munkakörök a kettőt együttesen érintik. Ilyen a pénzügyi asszisztensi pozíció is, amelynek konkrét feladatairól és mezőkövesdi lehetőségeiről hozunk is néhány hasznos információt a következőkben!
Forrás: Freepik.com
Milyen feladatokért felelnek a pénzügyi asszisztensek?
A pénzügyi asszisztensi pozíció esetében tehát a pénzügyi feladatok és az adminisztrációs teendők egyaránt meghatározó részben vannak jelen. Pénzügyi tekintetben az asszisztensnek tipikus felelőssége lehet például a számlázás és számlakezelés, valamint kisebb cégeknél a házipénztár vezetése is.
Ugyancsak az általános teendők közé sorolandók az adatgyűjtői és rendszerezői feladatok is, megkönnyítve ezzel a kontrollerek munkáját a különböző pénzügyi kimutatások és elemzések elkészítése során. Sőt, az sem ritka, hogy maguknak az asszisztenseknek kell ezen kimutatásokat összeállítaniuk a pénzügyi vezető részére.
Emellett a kapcsolattartás szintén egy megkerülhetetlen része a pozíciónak, bár ez már inkább a munkakör adminisztrációs oldalát érinti. Kommunikálnak többek között a beszállítókkal, egyeztetnek a kintlévőségekről, tájékoztatást nyújtanak vitás kérdésekben.
Ezenfelül felelősségük részét képezheti a pénzügyi dokumentációk vezetése és lefűzése, bizonyos adatbázisok naprakészen tartása, valamint a pénzügyi tranzakciók rögzítése is. Összességében tehát egyszerre több fronton is helyt kell állniuk, ami garantálja a munkakör változatosságát és a fejlődés lehetőségét.
Lehetőségek Mezőkövesden és a pozíció általános elvárásai
A pénzügyi asszisztensi pozíció Mezőkövesden gyakran hirdetett álláslehetőség. Ezt megerősíti egyébként a régió álláspiacára specializálódott MezokovesdAllas.hu kínálata is, ahol már több alkalommal szerepeltek ilyen jellegű munkalehetőségek az adminisztráció, irodai munka álláskategória alatt.
Az elvárásokról általánosságban elmondható, hogy legalább releváns középfokú pénzügyi végzettség szükséges a pozíció betöltéséhez, ugyanakkor a gazdasági kötődésű diploma kétségkívül előnyt jelenthet a kiválasztás során. A tapasztalat tekintetében már nehéz általánosságokról beszélni: egyes esetekben pályakezdők jelentkezését is várják, míg máskor 1-3 éves pénzügyi tapasztalat szükséges az esélyes pályázáshoz.
Ami az elsajátított készségeket illeti, jellemzően az MS Office programok magabiztos ismerete az elvárt, ami mellett bizonyos számlázóprogramok használatában szerzett jártasság is megjelenhet a követelmények között. Mindemellett pedig a munkáltatók általában olyan személyes tulajdonságokra vonatkozó elvárásokat is nevesítenek, mint a precizitás, a pontosság és a kiváló kommunikációs képesség, amely kvalitások valamennyi esetben az eredményes helytállás alapvető pillérjei.