2023.12.08. 14:16
Az OTP Bank szerződést kötött az iGCB-vel egy új számlavezető és hitelezési rendszer bevezetéséről a bankolási élmény fejlesztése érdekében
Az OTP Bank új számlavezető és hitelezési rendszerrel fejleszti a bankolás élményét lakossági, valamint kis- és középvállalkozó ügyfelei számára, amelyhez az Intellect Global Consumer Banking (iGCB), az Intellect Design Arena Ltd. fogyasztói banki üzletága által fejlesztett eMACH.ai alapú Intellect Digital Core and Lending rendszerét (IDC) választotta.
–A szerződést az OTP Bank képviseletében Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, a Digitális Divízió vezetője és Becsei András, az OTP Bank lakossági üzletágának vezérigazgató-helyettese, valamint Rajesh Saxena, az Intellect Global Consumer Banking, Intellect Design Arena vezérigazgatója írta alá a mai napon, a májusban aláírt együttműködési megállapodást követően.
Az OTP Csoport a közép-kelet-európai régió egyik legnagyobb független pénzügyi szolgáltatója, amely 12 országban több mint 41 000 munkavállalóval 17 millió ügyfélnek nyújt univerzális szolgáltatásokat. Mérlegfőösszege meghaladja a 100 milliárd eurót. Az OTP Csoport az Európai Bankhatóság 2023-as stressztesztje alapján Európa 4. legstabilabb bankcsoportja.
A felhőalapú technológiai és neobanki üzleti kihívások újfajta megközelítést igényelnek a pénzügyi szektor szereplőitől. A rugalmasság, a skálázhatóság és a magas szintű rendelkezésre állás ma már alapvető követelmény az informatikai megoldásokkal szemben. Az IDC, amely az eMACH.ai-ra[1] épül, az egyik legátfogóbb Open Finance-re (nyílt bankolásra) alkalmas banki alapmegoldás és hitelezési felület világszerte. Az IDC megoldás az alábbiakban tudja segíteni az OTP Bankot:
- az innovatív termékek és szolgáltatások bevezetése az újrafelhasználható komponensekből felépülő architektúrán alapuló platformon keresztül, amely hozzáférést biztosít számos, már készen álló elemi szolgáltatáshoz, üzleti összetevőhöz és eseményindításhoz;
- magas szintű ügyfélélmény kínálása és a piaci lehetőségek kiterjesztése országokra szabott kompozit funkciókat szolgáltató piactérrel,
- a bank alkalmazottai hatékonyságának növelése termékeken átívelő munkafolyamat-támogatással és szabályalapú motorok segítségével;
- cloud-native platform segítségével forgalomtól és terheléstől függően bővíthető infrastruktúraháttér biztosítása.
Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, a Digitális Divízió vezetője a következőképpen nyilatkozott a partnerségről: „Az OTP Banknál az ügyfeleink állnak minden tevékenységünk középpontjában. Közös a szemléletünk az iGCB-vel, és úgy gondoljuk, hogy a banki alaprendszer rugalmassága lehetővé teheti számunkra, hogy fenntartható, személyre szabott, ügyfeleink szerteágazó igényeinek megfelelő banki élményt teremtsünk. Arra készülünk, hogy az iGCB-vel új korszakot kezdhetünk a bankolásban.”
Rajesh Saxena, az Intellect Design Arena, Global Consumer Banking (iGCB) vezérigazgatója szerint: „Az iGCB-nél hiszünk abban, hogy meg kell értenünk az ügyfelek igényét és innovatív technológiákkal kell felülmúlnunk az elvárásaikat. A stratégiai terveinkkel összhangban tavaly mutattuk be Európában az IDC-t, a világ egyik legátfogóbb, nyílt bankolást támogató számlavezető rendszerét. Ez a technológiai partnerség Magyarország legnagyobb bankjával, Kelet-Közép-Európa egyik vezető bankcsoportjával, az OTP Bankkal megerősíti az "ügyfél az első" célkitűzésünket. Szeretnénk továbbra is jövőálló, skálázható és biztonságos banki élményt nyújtani a kelet-közép-európai régióban, ennek érdekében továbbra is jelentős mértékben fektetünk be az eMACH.ai platformunk megerősítésébe, a regionális szállítási modellek kiépítésébe és a helyi tehetségek támogatásába.”
A mai naptól kezdve az Intellect platformokat párhuzamosan vezetik be az OTP Csoport két tagjánál: az OTP Bankban és annak bolgár leányvállalatában, a DSK Bankban.