Sonline.hu videó

2023.06.24. 15:21

MG HS autóteszt: amperek nélkül is nagyot ad az új HS!

Az elmúlt időszakban szerkesztőségünk a MG autómárka majdnem teljes modellpalettáját tesztelhette. Már csak egyetlen ismeretlen ismerős hiányzott a sorból: az új MG HS. Az Autó Máté Kft jóvoltából nemrégiben ezt az autót is megkaptuk, hogy megnézzük, mire is megy ez az egyébként parádésan jó autó a villanymotorok segítsége nélkül.

Barkóczy László

Aki rendszeresen követi online portálunk, a sonline.hu autós magazinját a Sonline Tempót, nem fog meglepődni azon amit most fogunk írni. Hiszen az elmúlt hónapokban már teszteltünk egy ugyanígy kinéző városi terepjárót. Az is fekete volt, mint a mostani tesztalany, és az oldalára ragasztott reklámcsíkok is mindössze egyetlen betűben tértek el. Igen, a hibrid hajtású MG EHS-t teszteltük először, és bevalljuk őszintén, teljesen magával ragadott minket. Minőségi anyagok rajzolta szép formába rejtett benzin- és villanymotor párosa, melyek parádés fogyasztást, és menetdinamikát adtak a nagytestű ragadozónak. Már akkor is leírtuk, azt az autót csupán egyetlen szoftverfrissítés választotta el attól, hogy kategóriája legjobb autója legyen.

 

Mint most kiderült, nem hiába köhécseltünk a szoftver miatt: az új MG HS már megkapta a hőn áhított frissítést, és nagyon jót tett neki. A központi kijelző tűéles, európai szemnek is tetsző grafikai megoldásokkal kényeztetett minket. De szegény HS nagy árat fizetett ezért, hiszen kikerült belőle az elektromos segédhajtás, így már nem hibrid többé, „csak” sima turbós benzines. A teszt alatt így nagyon kellett tepernie, hogy bebizonyítsa, ér annyit mint drágább testvére, és mégsem kell annyit fizetni érte.

Ne legyenek illúzióink: az MG két SUV-ja formailag teljesen megegyezik. Így az új HS-t újra agyon lehet dicsérni a hatalmas méretei miatt úgy kívül, mint belül. De ismét meghajolhatunk a parádés anyaghasználat előtt, ami messzire űzi a kínai gyártóval szembeni gonosz sztereotípiákat. Itt már bizony semmi nem gagyi, a legapróbb részletek is aprólékos műgonddal készültek. Az autós világot jobban ismerőknek persze esetleg beötlik egy-egy másik márka korábbi megoldása, de mégsem kiálthatunk másolást. Mert annyira ügyesen és ízlésesen hangolták össze az autó formáját és belterét, hogy abba belekötni nem lehet.

 

Az MG HS igazából mindent megtarthatott, amit a drágább testvérében már megszerethettünk. Menő műszerfal és bőr sportülések, teljes tetős napfénytető, automata váltó, hogy csak a leginkább szívet melengetőket említsük. Mert természetesen a kismillió biztonsági- és kényelmi extra szintén az örökség részét képezték.

 

Az elektromos motort viszont bukta, így kínálva majd ötmilliós árelőnyt a nagytesó EHS-hez képet. Ezzel együtt természetesen a varázslat is odalett, amit az EHS nagyon tudott: városban fele annyit fogyasztani, mint országúton. Túramenetben az elektromos motorok csak korlátozottan tudtak segíteni a benzinmotornak, de a 7-8 literes fogyasztás egy ilyen nagy autótól, még mindig szépnek számított. Lakott területre érve aztán tündökölni kezdett a hibrid technológia. Az elektromos hajtás olyan ügyesen egészített ki a benzinest, hogy az nagyon kevés üzemanyaggal is beérte.

 

Az új HS-ben már csak az 1,5-ös turbós erőforrást találjuk meg. Papíron nem gyenge, hiszen 160 lóerőt tud. Tesztünk során 8-9 liter körül eljártunk vele, és igazából a menetdinamikára sem lehet panaszunk. De az biztos, hogy aki Alain Prost versenymúltjának szeretne emléket állítani egy HS-es csapatással, az ne tegye. Vagy legalább ne vezessen előtte egy EHS-t, mert egy kicsit komorabb lesz a padlógáz. De az új HS-t a szoftverfrissítés után már csak egyetlen dolog választja el attól, hogy tökéletes autó legyen: a hibrid hajtás.

 

De igazságtalanok lennénk, ha nem ismernénk el, hogy az elvett menetdinamikát nem kapjuk meg árban. Mert megkapjuk, méghozzá búsásan. A tesztautó ára a legmagasabb felszereltséggel is alig érte el a 12 millió forintot, ami majdnem ötmillió forinttal olcsóbb, mint az EHS a hibrid technológiával. Ha van egy kis rálátásunk a városi terepjárók ebben az ársávban elhelyezkedő konkurenseire, akkor még jobban megtanuljuk értékelni az új MG HS-t.  Mert patinás gyártók ennyi pénzért nem csak az elektromos hajtást veszik el a kistesótól. Hanem gyakorlatilag mindent, amit az autózásban szeretni lehet az A-ból B-be való eljutáson kívül.

 

Tudjuk persze, hogy az autóvásárlás nem racionális döntés, csak okosan megtámogatjuk a szívünk választottját némi mondvacsinált indokkal. De ha mégis hajlunk egy kicsit is arra, hogy okosan válasszunk járművet magunknak, akkor mindenképpen érdemes megfontolni, hogy veszünk egy HS-t. Mert majd egy kicsit lassabban megyünk, de teljes luxusban, miközben örülünk annak, hogy maradt többmillió forintunk.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában