2 órája
Zseniális ötletekkel fejlesztik tovább a balatoni turizmust az egyetemisták
Több mint 100 egyetemista diák nevezett a CheckINN Turisztikai Innovációs Versenyre, ahol az ország turizmusának jövőjét formáló kreatív ötletekkel versenyeznek. Az idén a diákok a Balaton vonzerejének növelését és a turizmus megújítását célozzák meg.
A Balaton, mint Magyarország legnépszerűbb turisztikai célpontja, nem csupán nyáron várja a látogatókat – legalábbis ez a célja a fiatal egyetemisták innovációs ötleteinek, amelyeket az idei CheckINN Turisztikai Innovációs Versenyen mutatnak be hamarosan. A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány által szervezett verseny idei megmérettetése különösen nagy figyelmet szentel a Balaton egészéves turisztikai lehetőségeinek feltárására.
Rekordszámú jelentkezés érkezett a Balaton turizmusának megújításáért
A verseny népszerűsége idén minden várakozást felülmúlt. Több mint 100 egyetemista nevezett a versenyre, összesen 47 innovatív ötlettel, amelynek idei témája a Balaton térségének turizmusa. A jelentkező diákok az ország 16 különböző egyeteméről érkeztek, hogy megmérettessék magukat, és olyan ötletekkel álljanak elő, amelyek nemcsak a nyári szezonban vonzzák a látogatókat, hanem az év minden szakaszában. A legtöbb pályázó a Budapesti Corvinus Egyetemről jelentkezett, de a Széchenyi István Egyetem és a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatói is nagy számban képviselik magukat. A mezőny igencsak sokszínű, ami azt bizonyítja, hogy a turizmus jövőjének formálásában nemcsak a turizmus-vendéglátás szakos hallgatók találnak fantáziát, hanem a különböző szakterületek képviselői is.
A versenykategóriák is igen színesek, ahol a hallgatók a számukra testreszabott témát is kiválaszthatták .
Kreatív ötletek a Balaton egészéves vonzerejéért
A témák önmagukban is nagyon izgalmasak, amiről Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója részletesen is beszélt:
– Az első kategóriákban olyan ötleteket vártunk, amelyek célja, hogy a Balaton egész évben vonzó legyen az utazók számára. Nemcsak nyári attrakciókat és programokat keresünk, hanem olyan megoldásokat, amelyek télen is érdekesek lehetnek, például a wellness turizmus vagy a kulturális események területén. Célunk, hogy a Balaton turizmusának szezonális egyensúlyát javítsuk – részletezte a programigazgató.
A második kategóriája a balatoni szolgáltatások megújítására alkalmas versenyhelyek, valamint a vendéglátók és helyi attrakciók fejlesztése.
– Szeretnénk olyan ötleteket, amelyek a kínált szolgáltatások minőségi megújulását segítik, valamint új, innovatív élményeket nyújtanak a turistáknak.
A harmadik kategória a Balaton elérhetőségét és vonzerejét növeli olyan célcsoportok számára, akik eddig kevesebb fedezték fel a térséget.
– Itt az akadálymentesítésre, illetve új generációk és társadalmi csoportok megszólítására fókuszáltunk. Fontos volt, hogy a Balaton mindenki számára vonzó úti cél legyen – tette hozzá Rázga-Ilyés Noémi.
A beérkezett pályázatokat szakmai zsűri fogja értékelni. A tíz legjobb csapat szakmai mentorációjában részesül, ahol arra is lehetőséget kapnak, hogy a hallgatók turisztikai szakértőkkel együtt dolgozzák ki az ötleteiket. A verseny végén a legjobbak a döntőben versenyeznek egymással az egymillió forintos nyereményért.